Cisco kupiło słowacką firmę Slido. Spółka z siedzibą w Bratysławie opracowała platformę, która umożliwia zadawanie pytań i przeprowadzanie ankiet wśród użytkowników e-spotkań w trakcie ich trwania. Pozwala to na natychmiastowe uzyskanie informacji zwrotnej.

Cisco zamierza włączyć technologie Slido do platformy Webex, w celu wyświetlania ankiet, zapytań, organizowania głosowań i konkursów wśród uczestników spotkań. Pozwoli to na interakcję z użytkownikami i tym samym na zwiększenie ich zaangażowania (a z tym po rocznym już maratonie e-zebrań, e-szkoleń, e-prezentacji, e-konferencji, e-zjazdów, e-sympozjów, e-narad i innych e-nasiadówek może być różnie). Slido przyda się także podczas masowych imprez (obsłuży do 5 tys. osób).

Zakup zapowiedziano w grudniu ub.r. Cały zespół Slido dołączy do Cisco. CEO i współzałożyciel firmy, Peter Komornik, pozostanie na stanowisku i nadal będzie kierował tym biznesem, teraz już pod skrzydłami globalnej korporacji.

Spotkanie na ekranie będzie „10 razy lepsze” niż osobiste

Celem przejęć i rozwoju platformy jest uczynienie spotkań Webex „10 razy lepszymi” – jak deklaruje szef collaboration group w Cisco – niż spotkania osobiste. Od września ub.r. dodano 400 nowych funkcji. W ub.r. po pół roku pandemii liczba użytkowników Webex wzrosła dwukrotnie, przekraczając 600 mln.

W lutym br. Cisco wzmocniło portfolio związane z Webex kupując prawdopodobnie za ok. 730 mln dol. brytyjską firmę IMImobile, co ma ułatwić zarządzanie relacjami z klientami. Cena za Slido nie została ujawniona.

Wygląda na to, że wirtualne spotkania staną się normą także po pandemii. Jak podaje raport Cisco Global Workforce Survey 2020, 98 proc. pracowników spodziewa się, że w przyszłych spotkaniach będą brać udział zdalni uczestnicy, a 96 proc. oczekuje inteligentnych rozwiązań.