Cisco, Huawei, Arista pociągnęli w górę rynek przełączników
Sprzedaż wzrosła o 22 proc. w IV kw. 2022 r.

W segmencie kampusowym znacznie wzrosła popularność przełączników 2,5/5 GbE.
Silnie wzrosła sprzedaż przełączników ethernet w 2022 r., głównie dzięki zmniejszeniu niedoborów komponentów i ograniczenia zakłóceń w łańcuchu dostaw. Sporo więcej switchy niż w 2021 r. wdrażały zarówno firmy, jak i hiperskalowe centra danych.
Według IDC światowy rynek wzrósł o 22 proc. rok do roku w IV kw. 2022 r. (do 10,3 mld dol.) i 18,7 proc. w całym 2022 r. (do 36,5 mld dol.). Był to kolejny kwartał na ponad 20-procentowy plusie.
W segmencie kampusowym i przedsiębiorstw wzrost obrotów osiągnął o 22,6 proc. w IV kw. 2022 r., czyli więcej niż w całym roku (+15,7 proc.).
Z kolei na przełącznikach do centrów danych dynamika była podobna: 21,2 proc. w IV kw. 2022 r. i w całym roku 22,6 proc.
Szybkie przełączniki nadal odnotowują silny wzrost z powodu inwestycji hiperskalerów i dostawców chmury. Nawiększy skok, o ponad 300 proc. r/r w 2022 r., odnotowano na switchach 200/400 GbE.
Przełączniki o niższej szybkości, które są zwykle instalowane w kampusach przedsiębiorstw oraz w oddziałach, również pokazały swoją siłę. Ostro poszło w górę zwłaszcza zapotrzebowanie na urządzenia multi-gigabit (2,5/5 GbE) – o 122,1 proc. rok do roku w IV kw. 2022 r.
W Europie Zachodniej rynek przełączników urósł o 25,3 proc. w IV kw. 2022 r., czyli w skali podobnej jak na świecie. Dane IDC dla CEE stanowią tradycyjnie średnią dla różnych obecnie rynków, jak np. Polska, Rosja i Ukraina (regionalny wynik to -1,7 proc. r/r).
Arista liderem wzrostu
Cisco zdecydowanie dominuje na rynku switchy z 43,3 proc. udziału pod koniec 2022 r. W IV kw. koncern zwiększył przychody o 18,4 proc. r/r.
Bardziej niż lider urósł drugi w rankingu Huawei (+28,6 proc. r/r), osiągając 10,3 proc. udziału.
Liderem wzrostu w czołówce okazała się Arista (+63,6 proc. r/r), kończąc ub.r. z udziałem 9,9 proc. w światowym rynku przełączników.

Co do routerów dla przedsiębiorstw i dostawców usług, to wzrost globalnie wyniósł jedynie 0,7 proc. r/r w IV kw. 2022 r. (4,6 mld dol.) i 3,9 proc. w 2022 r. (16,5 mld dol.).
Podobne aktualności
Europejskie firmy wydadzą 33 mld dol. na AI
Cztery branże będą szczególnie potrzebować rozwiązań AI i zapewnią ponad połowę sprzedaży.