Chmura Krajowa buduje kanał sprzedaży
Operator nastawia się na konkretne specjalizacje.
Firmy z kanału sprzedaży mają zapewnić klientom dostępność usług i doradztwo.
Chmura Krajowa tworzy kanał partnerski. Nastawia się na współpracę z firmami wyspecjalizowanymi w usługach dla konkretnych branż lub z dostawcami gotowego oprogramowania dla nich.
Spółka powołana w 2018 r. przez państwowe podmioty: PKO BP i Polski Fundusz Rozwoju, chce być wiodącym dostawcą usług chmurowych dla polskich firm i instytucji. Działa w modelu multicloud, oferując zarówno własne produkty, jak i rozwiązania strategicznych partnerów, jak Google czy Microsoft.
Przykładem budowy kanału sprzedaży operatora jest nawiązanie współpracy z SalesTube, resellerem Google Marketing Platform na rynku CEE. Spółka wspólnie z Chmurą Krajową będzie oferować produkty Google Cloud oraz Google Marketing Platform. Cel jest taki, by firmy i instytucje w jednym miejscu miały dostęp do całej oferty chmury Google’a oraz wsparcia ekspertów. Klienci Chmury Krajowej będą mogli natomiast skorzystać z narzędzi do marketing automation od SalesTube.
Według GUS z płatnych usług w chmurze publicznej korzysta blisko 25 proc. polskich przedsiębiorstw, jednak najczęściej wykorzystywaną usługą jest poczta elektroniczna.
Podobne aktualności
Infrastruktura dla chmury: wolumeny spadły, ceny wzrosły
Wydatki na serwery i storage do chmury wzrosną o blisko 20 proc. w 2024 r. Pozostała część rynku odnotuje nieznaczny spadek.
Zarządzanie wydatkami w chmurze to największe wyzwanie dla firm
29 proc. przedsiębiorstw wydaje ponad 12 mln dol. rocznie na chmurę. Spadło wykorzystanie cloud w MŚP.
5 zalet chmury zdaniem małych polskich firm
Tylko 17 proc. przedsiębiorców twierdzi, że korzysta z przetwarzania danych w chmurze.