Chmurowy koncern tnie prognozę na 2022 rok
"Popyt nie zniknął, ale konwersja trwa dłużej” - twierdzą analitycy.
Bilans nie będzie tak wysoki, jak spodziewano się jeszcze wiosną.
Salesforce, potentat chmurowego CRM-a, obniżył prognozę na 2022 rok. Obecnie spodziewa się 31 mld dol. przychodów. Jeszcze trzy miesiące temu liczył na 31,8 mld dol. Powodem obniżenia oczekiwań jest silny dolar oraz zaostrzająca się konkurencja.
W II kw. 2022 r. Salesforce zwiększył sprzedaż o 22 proc., do 7,7 mld dol. Jednak zysk netto spadł blisko 8-krotnie, do 63 mln dol., m.in. ze względu na rosnące koszty.
Jednocześnie firma podkreśla większe niż oczekiwano przychody Slacka w II kw. br. – wyniosły 381 mln dol. Piąty kwartał z rzędu liczba użytkowników platformy do komunikacji i współpracy wzrosła o ponad 40 proc. Salesforce przejął Slacka w ub.r. kosztem blisko 28 mld dol.
Według badania Morgan Stanley inicjatywy transformacji cyfrowej pozostają wysoko na liście priorytetów dyrektorów finansowych i koncentrują się głównie na front office, co jest dobrą wiadomością dla Salesforce’a i jego partnerów.
„To uwiarygodnia argument Salesforce’a, że popyt nie zniknął, ale konwersja trwa dłużej” – wynika z raportu Morgan Stanley.
Podobne aktualności
„Jest mitem, że Salesforce jest tylko dla dużych firm”
Piotr Lempkowski z Salesforce'a w podcaście CRN Polska obala mity na temat dostawcy. Jak zapewnia, z jego systemów korzystają w Polsce nawet małe firmy, a biznes Salesforce opiera się na współpracy z partnerami. Informuje też, jakie są dla nich kryteria.
Firmy toną w aplikacjach. Jedna organizacja ma ich ponad 1000
Problemy z integracją podnoszą koszty. Dla 36 proc. firm to największe wyzwanie.