Salesforce, potentat chmurowego CRM-a, obniżył prognozę na 2022 rok. Obecnie spodziewa się 31 mld dol. przychodów. Jeszcze trzy miesiące temu liczył na 31,8 mld dol. Powodem obniżenia oczekiwań jest silny dolar oraz zaostrzająca się konkurencja.

W II kw. 2022 r. Salesforce zwiększył sprzedaż o 22 proc., do 7,7 mld dol. Jednak zysk netto spadł blisko 8-krotnie, do 63 mln dol., m.in. ze względu na rosnące koszty.

Jednocześnie firma podkreśla większe niż oczekiwano przychody Slacka w II kw. br. – wyniosły 381 mln dol. Piąty kwartał z rzędu liczba użytkowników platformy do komunikacji i współpracy wzrosła o ponad 40 proc. Salesforce przejął Slacka w ub.r. kosztem blisko 28 mld dol.

Według badania Morgan Stanley inicjatywy transformacji cyfrowej pozostają wysoko na liście priorytetów dyrektorów finansowych i koncentrują się głównie na front office, co jest dobrą wiadomością dla Salesforce’a i jego partnerów.

„To uwiarygodnia argument Salesforce’a, że popyt nie zniknął, ale konwersja trwa dłużej” – wynika z raportu Morgan Stanley.