W kanale sprzedaży B2B najszybciej rośnie sprzedaż oprogramowania, ale sprzęt nadal generuje około trzech czwartych obrotów – według ustaleń NPD Group odnoszących się do rynku w Ameryce Płn. W ciągu minionych 12 miesięcy przychody z software'u zwiększyły się o 9 proc., a ze sprzętu – o 4 proc. W przypadku oprogramowania najszybciej rosło zapotrzebowanie na bezpieczeństwo cyfrowe.

Mimo większych obrotów z chmury w dystrybucji, oferta urządzeń pozostaje fundamentem biznesu kanałowego. Zwłaszcza, że część oprogramowania jest powiązana ze sprzętem. Okazało się też, że drugim najsilniej rosnącym segmentem w kanale sprzedaży B2B w Ameryce jest PC.

Ponadto z danych NPD wynika, że idzie w górę sprzedaż pamięci masowych, serwerów, rozwiązań sieciowych. Sieciówka jest na 3 miejscu na liście najszybciej rosnących biznesów w kanale sprzedaży w poprzednich 12 miesiącach. W tym zakresie są więc wciąż duże możliwości.

"Słyszysz całą tę retorykę, że kanał B2B słabnie, a chmura zabije wszystkich" – komentuje Michael Diamond, dyrektor NPD ds. badań rynku B2B. "- I co? Tak nie jest". Dodaje, że od stycznia do czerwca br. obroty w kanale sprzedaży wzrosły o 9 proc.

Integratorzy komentujący raport dla amerykańskiego CRN-a zauważają, że często słyszą o Internecie rzeczy czy chmurze i są gotowi pochylić się nad tematem, ale nie kosztem tego, co jest ich podstawową działalnością.

Jak zauważono, właściwe podejście polega na ewolucji oferty i firmy, ale tak, by dostosować ją do oczekiwań klienta. Zbyt szybka zmiana może zburzyć dotychczasowy fundament działalności. Czyli wsłuchanie się w potrzeby klientów jest dobrą strategią.