Operator Chmury Krajowej odświeża wizerunek. Podmiot powołany w 2018 r. z inicjatywy państwowych podmiotów – PKO BP i Polskiego Funduszu Rozwoju – ma nowe logo z hasłem „We know the cloud”. Zmiana ma podkreślić kompetencje zespołu i doświadczenie w projektach chmurowych.

Firma rozpoczęła działalność operacyjną wiosną 2019 r. i w pierwszym roku funkcjonowania podpisała strategiczne partnerstwa z Google’m i Microsoftem. Region Google Cloud został uruchomiony w 2021 r., a otwarcie regionu Microsoft Azure planowane jest na 2023 rok.

OChK zapewnia dostęp zarówno do usług globalnych partnerów, jak i do autorskiej platformy chmurowej.

„W ciągu zaledwie czterech lat obecności na rynku zbudowaliśmy zwinną organizację o unikalnych kompetencjach, która realizuje projekty chmurowe w każdym segmencie rynku z firmami różnej wielkości, od korporacji po szybko rosnące startupy. Wiele z nich z sukcesem prowadzi działalność także poza Polską lub ma zagranicznych inwestorów, co stwarza nam okazję do wspólnego poszukiwania nowych szans biznesowych na innych rynkach” – twierdzi Michał Potoczek, prezes OChK.

Celem jest 300 mln zł przychodów w 2023 r.

OChK podaje, że dostarcza usługi dla ponad 200 firm. Przychody ze sprzedaży usług przekroczyły w 2022 r. 200 mln zł. Celem na 2023 r. jest 300 mln zł – jak poinformował prezes.

Ponadto przy rosnących obrotach poprawiła się rentowność. W 2022 r. OChK miał ok. 20 mln zł straty, głównie ze względu na koszty inwestycji w infrastrukturę. Natomiast od IV kw. ub.r. – jak zapewnia szef operatora – spółka wypracowała dodatni wynik EBIDTA.

Zespół firmy składa się obecnie ze 150 ekspertów specjalizujących się m.in. w doradztwie transformacyjnym, projektowaniu architektury, migracji i modernizacji aplikacji, usługach zarządzania i bezpieczeństwa IT, chmurowym compliance oraz w budowie i rozwoju natywnych aplikacji w chmurach publicznych.

OChK od początku działalności świadczy usługi dla dużych podmiotów z sektora publicznego, jak Ministerstwo Finansów, Centrum e-Zdrowia, Krajowa Izba Rozliczeniowa.

Od 2020 r. operator zwiększa obecność w różnych segmentach rynku komercyjnego (produkcja, usługi, sektor bankowy, e-commerce i in.). Coraz większą grupę klientów stanowią startupy, software house’y i niezależni dostawcy oprogramowania (ISV). OChK uruchomił własny program dla startupów, który w pierwszym roku funkcjonowania zgromadził ponad 100 firm.