Chiński koncern e-commerce otworzył magazyn w Polsce
Bez rozgłosu do kraju wszedł nowy gracz.
Rosnący w szybkim tempie polski rynek e-commerce przyciąga duże firmy.
Chińska platforma e-commerce JD.com uruchomiła w Polsce zautomatyzowany magazyn niedaleko granicy z Niemcami – poinformował Stard Huang, kierujący międzynarodową logistyką firmy według wiadomoscihandlowe.pl. Nie ujawniono dokładnej lokalizacji. Obiekt ma znajdować się 90 km od Berlina (czyli zapewne niedaleko przejścia granicznego na A2 w Świecku w woj. lubuskim). Firma uruchomiła też centrum logistyczne koło Frankfurtu nad Menem. Obie lokalizacje mają obsługiwać europejski rynek.
Odpowiedzialne za logistykę ramię JD utworzyło wspólne podmioty ze słubicką spółką MBB Logistics, specjalizującą się w usługach fulfillment dla branży e-commerce. MBB deklaruje, że z magazynów w Polsce i Niemczech paczki do całej Unii Europejskiej dotrą w ciągu 48 godz.
JD.com, który w Chinach konkuruje z Alibabą w ub.r. miał obroty bliskie 115 mld dol., stawia ostatnio na rozwój w Europie, a polski rynek jest atrakcyjny ze względu na szybko rosnącą sprzedaż online (zwiększyła się o ok. 30 proc. w ub.r.) i niewielki w porównaniu z krajami zachodniej Europy udział e-commerce’u w handlu.
Najwięksi gracze na rynku e-commerce rozbudowują zaplecze logistyczne w Polsce. Dziesiąty obiekt magazynowy (w woj. lubuskim) buduje Amazon. Nowe centrum logistyczne niedaleko Warszawy otworzy Allegro. Ostatnio o uruchomieniu nowego centrum logistycznego niedaleko stolicy poinformował Media Markt.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.