CEO nowego właściciela Veracompu: będziemy dalej przejmować
Po przejęciu Veracompu, Exclusive Networks nadal będzie koncentrować się na przejmowaniu odpowiednich firm - deklaruje Jesper Trolle, nowy CEO francuskiego VAD-a.
Coraz ważniejszą częścią działalności VAD-a jest biznes generujący powtarzające się przychody. „To sposób, w jaki IT jest konsumowane na dzisiejszym rynku” – mówi Jesper Trolle.
„Będziemy nadal koncentrować się na pozyskiwaniu odpowiednich rodzajów firm, które uzupełniają naszą działalność, nasze obszary geograficzne i nasze możliwości” – zapowiada w CRN USA Jesper Trolle, CEO Exclusive Networks.
We wrześniu br. francuski VAD ogłosił zawarcie umowy w sprawie przejęcia Veracompu. Finalizacja transakcji jest spodziewana w IV kw. 2020 r. Cena nie została ujawniona. Wkrótce potem doszło do zmiany na szczycie międzynarodowej korporacji. Po 17 latach zrezygnował dotychczasowy CEO Exclusive Networks, Olivier Breittmayer, a dyrektorem generalnym został Jesper Trolle, który poprzednio pracował w Arrow ECS.
Główne obszary zainteresowania
Nowy szef VAD-a twierdzi, że jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o możliwych zmianach po objęciu stanowiska. Zamierza kontynuować strategię poprzedniego CEO.
Exclusive Networks koncentruje się na cyberbezpieczeństwie i infrastrukturze nowej generacji oraz na chmurowym modelu konsumpcyjnym SaaS. Tradycyjne serwery i storage nie mają tak istotnego znaczenia – informuje CEO.
Coraz ważniejszą częścią działalności jest biznes generujący powtarzające się przychody. „To sposób, w jaki IT jest konsumowane na dzisiejszym rynku” – utrzymuje Jesper Trolle.
W przypadku przejęć poszukuje firm, które wpisują się w te priorytety. Zakłada też dalszy rozwój organiczny. Firma niemal jednocześnie z ogłoszeniem zakupu Veracompu zapowiedziała przejęcie w Hongkongu. Są plany rozwoju w USA. Exclusive Networks wygenerował 2,4 mld euro przychodów w 2019 r. (+17 proc. r/r).
Świat opiera się na danych
Jesper Trolle zauważa, że jednym z powodów dużego wzrostu VAD-a jest to, że obecny świat w coraz większym stopniu opiera się na danych.
„Każdego dnia rośnie znaczenie danych, rozmiar i liczba generowanych gigabajtów. Dlatego możliwość zabezpieczenia tego i zapewnienia dostępu, szczególnie w dzisiejszym świecie w zdalnym środowisku pracy, ma kluczowe znaczenie. Wymaga też dużej infrastruktury i rozwiązań bezpieczeństwa. Na tym koncentruje się i w tym specjalizuje się w Exclusive Networks od wielu lat” – wyjaśnia CEO.
Utrzymuje również, że od innych dystrybutorów Exclusive Networks odróżniają wysokie kompetencje.
„Dysponujemy siecią zasobów technicznych i specjalistów na całym świecie. Mamy bardzo głęboką wiedzę. Mamy więcej zasobów technicznych dla szefów sprzedaży niż jakikolwiek inny dystrybutor” – twierdzi Jesper Trolle.
Wsparcie zależy od technologii
Pytany o to, czy dostawcy usług współpracujący z dystrybutorom mogą liczyć na pomoc zespołu technicznego VAD-a, twierdzi, że jest różnie – w zależności od technologii i vendora. Jeśli jest to bardziej dojrzała technologia, wielu partnerów ma w ocenie CEO już umiejętności w tym zakresie. Szersze wsparcie dystrybutora dotyczy nowych obszarów lub producentów, dopóki partnerzy nie osiągną wystarczającej samodzielności w ramach tej oferty – wyjaśnia.
„Istnieje ogólny trend, że firmy takie jak Exclusive Networks przejmują świadczenie usług od niektórych producentów” – mówi Jesper Trolle.
Źródło: CRN USA
Podobne aktualności
Film z Gali CRN Polska
Zapraszamy do obejrzenia filmu z Gali CRN Polska, na której ogłosiliśmy Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu i wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024.
Gala CRN Polska w obiektywie
Z przyjemnością zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjątkowej, historycznej Gali CRN Polska, na której po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt wręczyć Certyfikaty Channel Master.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.