Ceneo wskazało sklepy godne zaufania
Ceneo.pl opublikowało ranking e-sklepów, które według opinii internautów cieszą się największym zaufaniem. Zestawienie powstało na podstawie 140 tys. ankiet rozesłanych do klientów.
Użytkownicy porównywarki oceniali m.in. jakość obsługi klienta, dostawę towaru (np. czy terminowa), komunikację ze sklepem (np. czy odpowiadano na maile), dostępność prezentowanych produktów oraz procent kupujących polecających innym dany sklep. W najwyżej punktowanych kategoriach można było uzyskać do 10 pkt. Ranking ułożono na podstawie 140 tys. ankiet wypełnionych przez kupujących w placówkach objętych programem Zaufane Opinie Ceneo od stycznia do września 2011 roku.
W kategorii „Świat komputerów i gier” (sklepy komputerowe i z grami) klienci najwyżej ocenili 3kropki.pl (47 punktów), które w ub. roku zajęły trzecie miejsce. Drugi był X-KOM.pl (43 punkty), a trzeci Saturion.pl (43 pkt). Przy takiej samej liczbie punktów o kolejności decydował procent użytkowników polecających dany sklep.
Kolejne miejsca zajęły: elektronicznyswiat.pl, proline.pl, komputronik.pl (39 pkt), morele.net, net-s.pl, mixmedia.pl i pixmania.pl.
Zwycięzcą w kategorii elektronika użytkowa (RTV, AGD, foto, telefony) został Redcoon.pl (49 pkt). Drugie miejsce przypadło sklepowi Awa24.pl (48 pkt), a trzeci był Agd-max24.pl (46). Na dalszych pozycjach uplasowały się: megamarket.com.pl, media-joker.pl, FabrykaAGD.com.pl, 2bis.pl, hurt.com.pl, eukasa.pl i torres.pl.
Ankietę rozesłano do klientów, którzy złożyli zamówienie. Zgodnie z wynikami badania oferty oznaczone w wyszukiwarce znaczkiem Zaufanych Opinii są wybierane o 20 proc. częściej niż pozostałe.
Raport Ceneo prezentuje także analizy badań przeprowadzonych przez IMAS International wśród polskich internautów, dotyczących zaufania w e-handlu. O bariery w e-commerce zapytano z kolei ponad 400 sprzedawców. Celem badań było ustalenie, jak zmienia się podejście użytkowników do zakupów online.
Z zebranych danych wynika, że prawie 93 proc. internautów przynajmniej raz zrobiło zakupy w sieci. Ponad 41 proc. nabyło komputery online. To piąta pozycja w rankingu produktów. Dla porównania odzież, obuwie i dodatki (nr 1 na liście) choć raz kupiło w Internecie ponad 64 proc. respondentów.
Ankietowani klienci stwierdzili, że chętnie powracają do tego samego sklepu przede wszystkim ze względu na atrakcyjne ceny (81,6 proc.) i szybką realizację zamówienia (70,7 proc.). Ponad 85 proc. uważa zakupy w Internecie za bezpieczne, natomiast 18 proc. przyznało, że zostało oszukanych (najczęściej chodziło o niezgodność produktu z opisem).
Pełny raport jest dostępny pod adresem http://ranking.ceneo.pl/doc/zaufanie_jako_podstawa_rozwoju_w_handlu_internetowym.pdf.
Ze szczegółową punktacją rankingu e-sklepów można zapoznać się na stronie: http://ranking.ceneo.pl/wp-content/uploads/wyniki-rankingu-CENEOpl.pdf.
Podobne aktualności
Apel do Euro-net, Media Saturn, Terg, Neonet, Morele, Allegro i Ceneo
"Zwiększony popyt może rodzić pokusę nieuzasadnionego podwyższania cen" - twierdzi prezes UOKiK zwracając się do największych detalistów.
Ranking e-sklepów Ceneo: Eukasa zdetronizowała eMag
Największa porównywarka cen ogłosiła nowy "Ranking Zaufanych Sklepów". Ciekawie wygląda jego zestawienie z zeszłym rokiem.
Rezygnacje w Allegro
Doszło do rezygnacji w radzie dyrektorów, rozwiązano rady nadzorcze.