Ceneo: klienci wybierają Samsungi
W minionym miesiącu Samsung był najczęściej wybieraną marką na Ceneo.pl wśród laptopów, ultrabooków i tabletów.
Porównywarka cen zaprezentowała listę laptopów, tabletów, netbooków i utrabooków, poszukiwanych przez internautów w marcu. Tym razem oprócz najniższych cen danego modelu w rankingach uwzględniono najwyższe i średnie stawki, jakie obowiązywały w sklepach obecnych na Ceneo.pl w minionym miesiącu.
Wśród laptopów klientów interesował najbardziej sprzęt Samsunga i Lenovo. Poszukiwano głównie urządzeń w cenie mniejszej niż 2 tys. zł (uwzględniając najniższe stawki). Hitem okazał się 13,3-calowy Samsung z serii 5 z układem AMD A4 (nr 1) i A6 (nr 3), który w detalu był również oferowany w zestawach z 7-calowym Galaxy Tabem. W lutym ten laptop był numerem 2. Tym razem na drugie miejsce wszedł 17,3-calowy Lenovo G780. Droższe wersje są wyposażone w procesory i7.
Ranking tabletów zdominowały Samsungi. Tak jak w lutym internauci wybierali przede wszystkim 7-calowego Galaxy Taba 2. Większy Galaxy Tab 2 P5100 spadł na trzecie miejsce, a do pierwszej piątki wszedł Google Nexus 7 16 GB Asusa. Warto zauważyć, że w Top 5 nie zmieściły się tym razem tanie modele polskich marek, które przez wiele miesięcy były obecne w czołówce (zwłaszcza Goclever).
W kategorii netbooków na topie wciąż jest (tak jak w lutym) 11,6-calowy laptop Sony Vaio SVE1112M1E z układem AMD i 500-gigabajtowym dyskiem i Windows 8. Wśród klasycznych netbooków klienci wybierali najtańszego na liście Samsunga NP-N102S-B01PL z procesorem Intel Atom N2100.
W przypadku ultrabooków klientów interesowały modele w średniej cenie niższej niż 3 tys. zł (a biorąc pod uwagę ceny najniższe, średnia w Top 5 wyniosła 2258 zł). Najchętniej wybierano 13,3-calowego Samsunga 530U3C z 500-gigabajtowym dyskiem HDD. Większe wzięcie miała droższa wersja z procesorem i5.
Podobne aktualności
Ceneo poszło do sądu przeciwko Google’owi
Warszawski sąd zakazał faworyzowania przez koncern własnej porównywarki cen.
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.