W minionym roku polscy klienci kupili o ok. 15 proc. mniej aparatów niż w 2010 r. Według Ceneo podobny trend można zaobserwować w całej Europie.

– Rynek fotografii nieco się już nasycił. Ci, którzy mieli cyfrówkę już ją kupili, teraz ewentualnie część z nich wymienia aparat na nowszy model bądź dokupi akcesoria. Drugi aspekt to rozwój rynku smartfonów, które wyposażone są w aparaty fotograficzne coraz lepszej jakości  – mówi Joanna Bilińska z Ceneo.pl.

Z danych Ceneo z marca br. wynika, że klienci najbardziej poszukiwali sprzętu za 1001 – 1250 zł (17,84 proc.) oraz 250 – 500 zł (17,08 proc.), przede wszystkim marki Sony (19 proc.), Canon (18 proc.) i Nikon (18 proc.).

W przypadku lustrzanek numerem 1 jest Nikon (48 proc.), a drugi to Canon (34 proc.). Wśród tego typu aparatów klienci preferują sprzęt za 3250 – 3500 zł (13,91 proc.) i 2251 – 2500 zł (11,16 proc.).

Według Ceneo szybko rośnie popularność urządzeń z wymienną optyką (są to aparaty bez lustra z odłączanymi obiektywami w cenie do 5 tys. zł). Rok temu w porównywarce można było znaleźć ok. 100 modeli takich cyfrówek, obecnie jest ok. 300. Najchętniej wybierany jest sprzęt Sony (41 proc.) oraz urządzenia za 1751 – 2000 zł (23,53 proc.) i 1501 -1750 zł (20,24 proc.).