Według Newserii ponad jedna czwarta produktów wyszukiwanych na Ceneo.pl  należy do kategorii lifestyle. Kolejne pod względem popularności są dom i ogród (18 proc.), komputery (12 proc.) oraz rozrywka i AGD/RTV (po 10 proc.).

Jak podaje agencja, z czterech największych porównywarek korzysta co miesiąc nawet ponad 9 mln unikalnych użytkowników. Ceneo.pl generuje ok. 15 proc. transakcji internetowych w Polsce (średnio 3,2 proc. osób trafiających z porównywarki do e-sklepu dokonuje zakupu). Jak wynika z danych Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2014 r., serwis miał blisko 7 mln unikalnych użytkowników.

Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający Ceneo.pl, twierdzi, że cztery dobrze prosperujące porównywarki z takim zasięgiem wśród internautów to polski fenomen. Przekonuje, że jedną z zalet e-commerce jest możliwość porównania cen, a rynek e-handlu rośnie (w ub.r. jego wartość mogła sięgnąć 28 mld zł), co sugerowałoby, że porównywarki nadal będą cieszyć się powodzeniem. Zdaniem menedżera zainteresowanie nimi wynika z tego, że nie służą już tylko do sprawdzenia cen produktów, ale mają też inne funkcje – umożliwiają np. wystawienie i przejrzenie ocen, poznanie danych technicznych produktów i zakup bezpośrednio ze strony porównywarki. 

Bardzo ważne dla rozwoju takich serwisów są ułatwienia w dostępie mobilnym. Dzięki nim możliwe stało się stworzenie oferty dla tzw. smart-shopperów, czyli osób, które najpierw oglądają towary w sklepach, a potem kupują je taniej w Internecie. Niekoniecznie jest to korzystne rozwiązanie dla sprzedawców w stacjonarnych sklepach. Otóż dzięki odpowiedniej aplikacji klient może zrobić zakupy z pomocą porównywarki tuż po wypatrzeniu produktu na półce.