Ceneo: 12 proc. wyszukiwań to komputery
Komputery oraz RTV i AGD należą do najczęściej poszukiwanych produktów w porównywarce – podaje Newseria. Szef Ceneo uważa popularność tego rodzaju serwisów za polski fenomen.
Według Newserii ponad jedna czwarta produktów wyszukiwanych na Ceneo.pl należy do kategorii lifestyle. Kolejne pod względem popularności są dom i ogród (18 proc.), komputery (12 proc.) oraz rozrywka i AGD/RTV (po 10 proc.).
Jak podaje agencja, z czterech największych porównywarek korzysta co miesiąc nawet ponad 9 mln unikalnych użytkowników. Ceneo.pl generuje ok. 15 proc. transakcji internetowych w Polsce (średnio 3,2 proc. osób trafiających z porównywarki do e-sklepu dokonuje zakupu). Jak wynika z danych Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2014 r., serwis miał blisko 7 mln unikalnych użytkowników.
Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający Ceneo.pl, twierdzi, że cztery dobrze prosperujące porównywarki z takim zasięgiem wśród internautów to polski fenomen. Przekonuje, że jedną z zalet e-commerce jest możliwość porównania cen, a rynek e-handlu rośnie (w ub.r. jego wartość mogła sięgnąć 28 mld zł), co sugerowałoby, że porównywarki nadal będą cieszyć się powodzeniem. Zdaniem menedżera zainteresowanie nimi wynika z tego, że nie służą już tylko do sprawdzenia cen produktów, ale mają też inne funkcje – umożliwiają np. wystawienie i przejrzenie ocen, poznanie danych technicznych produktów i zakup bezpośrednio ze strony porównywarki.
Bardzo ważne dla rozwoju takich serwisów są ułatwienia w dostępie mobilnym. Dzięki nim możliwe stało się stworzenie oferty dla tzw. smart-shopperów, czyli osób, które najpierw oglądają towary w sklepach, a potem kupują je taniej w Internecie. Niekoniecznie jest to korzystne rozwiązanie dla sprzedawców w stacjonarnych sklepach. Otóż dzięki odpowiedniej aplikacji klient może zrobić zakupy z pomocą porównywarki tuż po wypatrzeniu produktu na półce.
Podobne aktualności
Ceneo poszło do sądu przeciwko Google’owi
Warszawski sąd zakazał faworyzowania przez koncern własnej porównywarki cen.
Rok 2024 dobrze rozpoczął się na rynku PC
"W nadchodzących kwartałach rynek będzie rósł w siłę" - taką dobrą wiadomość dla branży ma analityk.
Stacje robocze PC wychodzą z dołka
Po spadku o blisko 9 proc. w ub.r. kilka istotnych czynników pomoże zwiększyć sprzedaż w 2024 roku - według prognozy.