CDP.pl chce podbić światowy rynek
Polski dystrybutor gier utworzył markę Klabater, pod którą będą wydawane niezależne gry na światowym rynku.
Nowa marka ma wydawać 3-4 duże tytuły rocznie i 4-5 mniejszych pozycji. Docelowo spółka jedną trzecią przychodów chce osiągać na świecie, przede wszystkim dzięki promocji polskich gier. Klabater jest trzecią dywizją biznesową CDP.pl, obok dystrybucji gier pudełkowych oraz cyfrowych na polskim rynku. CDP.pl należał do grupy CD Projekt. W 2014 r. spółkę wykupili jej menedżerowie, na czele z prezesem Michałem Gembickim. W 2015 r. CDP.pl poinformowało o wzroście sprzedaży o 300 proc. wobec poprzedniego roku, udział firmy w polskim rynku dystrybucji gier wzrósł dwukrotnie.
Podobne aktualności
Zwolnienia w CDP
Doszło do masowych zwolnień u dystrybutora gier - wynika z doniesień.
Cyfrowa dystrybucja gier wzrosła o 100 proc.
– Cyfrowa sprzedaż jest dużo bardziej przyszłościowa niż tradycyjna – przekonuje Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl. Według danych spółki sprzedaż gier w cyfrowej dystrybucji była dwukrotne większa niż rok wcześniej.