CD Projekt po słabszych pierwszych trzech miesiącach br. mocno zaskoczył na plus. Zysk netto w II kw. 2021 r. okazał się ponad dwukrotnie wyższy od oczekiwań analityków, sięgając 72,6 mln zł. To więcej o 123 proc. niż w I kw. 2021 r., oraz o 32 proc. więcej niż rok wcześniej.

Taki wynik osiągnięto przy przychodach wyższych o 38 proc. kw./kw. oraz o blisko 60 proc. r/r (273 mln zł). Wyraźna poprawa rentowności to zasługa największego segmentu grupy, studia CD Projekt Red.

Cyberpunk i Wiedźmin pociągnęli sprzedaż

W sumie w pierwszej połowie 2021 r. grupa CD Projekt wypracowała 471 mln zł przychodów, o 29 proc. więcej niż przed rokiem, do czego w głównej mierze przyczyniła się sprzedaż Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3: Dziki Gon.

Ze względu na słaby I kw. br., zysk netto w pierwszym półroczu spadł jednak o 28 proc. r/r, do 105 mln zł.

65 proc. marży. Kosztowne prace nad Cyberpunkiem

Spadek wyniku netto w pierwszym półroczu nastąpił mimo wyższego o 20 proc. zysku brutto na sprzedaży r/r (308,4 mln zł), co oznacza marżę na poziomie 65,5 proc.

„Nadal znaczna część zespołu deweloperskiego jest zaangażowana w prace nad aktualizacjami do Cyberpunka, a wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i wpływają na niższą niż zwykle rentowność netto” – tłumaczy Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

Ćwierć miliarda więcej w kasie

„Pomimo przeznaczenia ponad 500 mln zł na wypłatę dywidendy saldo środków pieniężnych i posiadanych przez spółkę obligacji skarbowych zwiększyło się w trakcie I półrocza o ponad ćwierć miliarda złotych” – dodaje CFO.

Prezes: „dajemy z siebie wszystko”

CD Projekt informuje, że w I poł. 2021 r. skupiał się na usprawnieniu rozgrywki Cyberpunka 2077. W 2021 r. gra otrzymała siedem aktualizacji i w czerwcu powróciła do Sony PlayStation Store.

Jak twierdzi Adam Kiciński, prezes CD Projektu, serwisowanie Cyberpunka w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej jest trudniejsze, „ale dajemy z siebie wszystko”.

Dodaje, że studio poza kolejnymi aktualizacjami pracuje obecnie m.in. nad wersjami Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3 na konsole nowej generacji i dodatkiem do Cyberpunka.

Liczy, że nowe wydania przełożą się pozytywnie na przychody w półroczu 2021 r.

W III kw. br. nadal pod presją kosztów
CD Projekt przyznaje, że także w III kw. br. „wyniki grupy mogą być pod presją kosztów związanych z kontynuacją prac nad aktualizacjami do gry Cyberpunk 2077”.

CD Projekt już działa w Kanadzie

W lipcu br. CD Projekt zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią kupił kanadyjskie studio Digital Scapes, które obecnie pracuje pod nazwą CD Projekt Red Vancouver.

Dzięki temu do polskiej grupy dołączyli doświadczeni deweloperzy. W najbliższych latach CD Projekt planuje, jak zapowiada, dynamicznie rozwijać kanadyjskie studio.