CD Projekt nie wyda w tym roku wersji Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3: Dziki Gon na konsole nowej generacji.

Zarząd spółki informuje, iż „bazując na rekomendacji osób zarządzających produkcją”, zdecydował o przedłużeniu prac nad oboma projektami. Obecnie celuje w I kw. 2022 r. jako termin wydania Cyberpunka 2077 na nowe konsole (czyli Xbox X|S i PlayStation 5), a w przypadku Wiedźmina 3: Dziki Gon – w II kw. 2022 r.

Dotychczas planowano wydanie gier na nowe konsole jeszcze w 2021 r. Zamiar ten potwierdzono w końcu sierpnia br. w sprawozdaniu finansowym za I poł. 2021 r.

Cyberpunk 2077 w końcu czerwca br. został ponownie udostępniony do sprzedaży w PlayStation Store. „Jednocześnie studio CD Projekt Red potwierdziło, że w drugiej połowie 2021 r. ukaże się wersja tytułu dedykowana konsolom najnowszej generacji, która pozwoli mu wykorzystać potencjał PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S” – poinformował CD Projekt w sprawozdaniu za pierwsze półrocze 2021 r.

Zespół zaangażowany w aktualizacje Cyberpunka

Cyberpunk 2077 ukazał się 10 grudnia 2020 r. i zawiódł jakością wersji konsolowej (na urządzenia poprzedniej generacji). Na początku września br. wiceprezes Piotr Nielubowicz przyznał, że nadal znaczna część zespołu deweloperskiego jest zaangażowana w prace nad aktualizacjami Cyberpunka.

Spółka uprzedzała ponadto po I półroczu br., że w III kw. br. „wyniki grupy mogą być pod presją kosztów związanych z kontynuacją prac nad aktualizacjami do gry Cyberpunk 2077”.

W I poł. 2021 r. grupa CD Projekt miała 471 mln zł przychodów, o 29 proc. więcej niż przed rokiem, do czego przyczyniła się zwłaszcza sprzedaż Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3: Dziki Gon. Zysk netto spadł natomiast o 28 proc. r/r, do 105 mln zł, głównie ze względu na słabszy I kw. 2021 r.