CD Projekt kupuje 60 proc. udziałów w amerykańskim studiu deweloperskim The Molasses Flood. Umowa określa też harmonogram nabycia pozostałej części firmy i włączenia osób w nim zatrudnionych w struktury grupy kapitałowej CD Projekt. Wartość transakcji nie została podana. Zakupu dokona amerykański podmiot zależny CD Projekt Inc.

Jak ujawniła największa polska firma gamingowa, negocjacje prowadzono od końca czerwca br. Powstała w 2014 r. bostońska firma została założona i jest prowadzona przez weteranów branży gier – twierdzi CD Projekt. Znana jest z gier survivalowych.

Nowy nabytek w grupie ma blisko współpracować z CD Projekt Red, ale zachowa pełną autonomię. Będzie pracować nad swoim własnym projektem, opartym o jedno z IP CD Projektu – zapowiada polska spółka. Twierdzi, że więcej szczegółów poda w przyszłości.

„Wciąż szukamy zespołów, które podzielają nasze wartości i kulturę, i chcą razem z nami robić świetne gry” – komentuje Adam Kiciński, prezes CD Projektu – „Załoga The Molasses Flood to ambitny i doświadczony zespół, który stawia na jakość i posiada technologiczny know-how. Jestem przekonany, że wniosą do firmy dużo talentu, ambicji i determinacji”.

Jak informowano po II kw. br., znaczna część zespołu CD Projektu była zaangażowana w prace nad Cyberpunkiem.

Informacja o zakupie pojawia się wkrótce po komunikacie o tym, iż Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsole nowej generacji będą gotowe w I i II kw. 2022 r., a nie w końcu 2021 r. – jak wynikało z wcześniejszych zapowiedzi. Reakcją na zmianę terminu był gwałtowny spadek ceny akcji spółki na GPW.

Wiosną br. CD Projekt kupił kanadyjską firmę Digital Scapes. Prezes Adam Kiciński informował w tym okresie, że spółka rozgląda się za możliwościami przejęć, w związku z zamiarem tworzenia równolegle dwóch wysokobudżetowych gier i dodatków do flagowych tytułów od 2022 r. – taki model pracy zakłada w każdym razie strategia CD Projektu zmodyfikowana w marcu br.

„Zamierzamy zwiększyć naszą aktywność w zakresie fuzji i przejęć, co pomoże rozwijać studio, zwłaszcza w obszarze technologicznym” – mówił w marcu br. Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.

Zapowiadano również budowę „wszechstronnych zespołów, łączących różne specjalizacje i kompetencje”.