CD Projekt ogłosił założenia aktualizacji strategii grupy kapitałowej. Jednocześnie zapowiedział przejęcie firmy z branży – zamierza kupić kanadyjskie studio Digital Scapes. Zatrudnia ono kilkunastu fachowców, ściśle współpracuje już z CD Projektem od 2018 r. Utworzy czwarty zespół developerski korporacji (obok trzech działających w Polsce). Obie firmy podpisały list intencyjny w sprawie przejęcia.

„Zamierzamy zwiększyć naszą aktywność w zakresie fuzji i przejęć, co pomoże rozwijać studio, zwłaszcza w obszarze technologicznym” – twierdzi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

CFO zapowiada także dalszą rozbudowę zespołu specjalistów w Polsce.

3 strategiczne kierunki rozwoju:

Red 2.0 – transformacja studia. Spółka zapowiada m.in. zmianę filozofii i sposobu tworzenia gier z segmentu AAA, wdrożenia bardziej elastycznego procesu produkcji, który umożliwi równoległy rozwój produktów w obrębie dwóch głównych marek, zmiany zarządzania i środowiska pracy skoncentrowanego na rozwoju zespołu i wspieraniu talentów oraz zmianę podejścia do komunikacji z graczami.

Firma zamierza od 2022 r. równolegle pracować nad grami i dodatkami flagowych tytułów. W 2021 r. planuje wydanie m.in. Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3 na konsole nowej generacji, a także wersję mobilną Wiedźmina. Pojawią się dalsze aktualizacje Cyberpunka 2077. Nadal będzie rozwijany Gwint.

Aby system pracy nad dwoma globalnymi marki jednocześnie działał sprawnie, w studiu zostanie wzmocniona rola CTO (dyrektor ds. technologii) i zmodernizowane obszary mu podlegające – technologia silnika REDengine zostanie udoskonalona i zcentralizowana, podejście do tworzenia gier zmieni się na bardziej proaktywne – zapowiedziano.

Zespoły łączące specjalizacje

„Planujemy zbudować wszechstronne zespoły łączące różne specjalizacje i kompetencje. Będą one miały możliwość skorzystania z wiedzy grupy ekspertów międzyprojektowych” – zapowiada Paweł Zawodny, CTO i szef produkcji w CD Projekt Red.

Firma planuje również zmianę sposobu, w jaki komunikuje i promuje gry. Kolejne kampanie marketingowe mają być znacznie krótsze, a materiały promocyjne będą publikowane bliżej premiery danego tytułu i będą prezentować nagrania z poszczególnych platform, na których gry zostaną wydane.

Zmienia się również podejście spółki wobec zapowiadania nowych produkcji – każdego roku CD Projekt przedstawi plan aktywności na najbliższe kwartały.

Rozbudowa marek – dalsze wychodzenie poza gry RPG z segmentu AAA i wykorzystanie potencjału zarówno marki Wiedźmina, jak i Cyberpunk poprzez nowe produkty, współpracę i nowe media, co w konsekwencji powinno zmaksymalizować zasięg, rozpoznawalność i siłę marek.

„Gry RPG dla pojedynczego gracza były, są i będą naszym priorytetem. Widzimy jednak ogromny potencjał zarówno Wiedźmina, jak i Cyberpunka – i chcemy go wykorzystać na innych polach, w nowych dla nas mediach i formatach” – komentuje Michał Nowakowski, członek zarządu CD Projektu odpowiedzialny za rozwój biznesu.

Rozwój online – zmiana długofalowego podejścia do elementów sieciowych w produkcjach grupy kapitałowej CD Projekt i uczynienie z nich ważnej części portfolio tytułów, przy jednoczesnym wykorzystaniu GOG Galaxy do wspierania rozwoju i komunikacji społeczności graczy na całym świecie.

CD Projekt Red stworzy technologię sieciową, którą będzie mógł wplatać w proces tworzenia przyszłych gier. Komponenty online będą sukcesywnie wprowadzane do tytułów studia. Pozwoli także na rozwijanie społeczności online graczy.

W przeddzień ogłoszenia nowej strategii CD Projekt udostępnił dużą aktualizację Cyberpunka 2077 – Patch 1.2. Inwestorzy z niepokojem oczekiwali na zapowiedzi zmian w strategii. Przed jej upublicznieniem kurs akcji spółki na GPW poszedł w dół o ponad 9 proc., do 217,90 zł.

DM BOŚ w rekomendacji wydanej na początku marca br. cenę docelową akcji spółki ustalił na 231 zł. W ocenie analityka po problemach z Cyberpunkiem po premierze gry odzyskanie zaufania graczy zajmie spółce lata.