Przychody grupy CD Projekt w 2021 r. wyniosły 888,2 mln zł, do czego przyczyniła się głównie sprzedaż Cyberpunka 2077. To jednak sporo mniej, niż w rekordowym 2020 r. (2,14 mld zł).

Zarząd wyjaśnia ponad 60-procentową różnicę „wynikiem premierowej sprzedaży gry Cyberpunk 2077 wydanej w czwartym kwartale 2020 r.”, co zwiększyło obroty za cały 2020 r. Jak podkreśla, w 2021 r. w porównaniu z 2019 r. przychody grupy okazały się wyższe o 332 mln zł.

Skonsolidowany zysk netto CD Projektu w 2021 r. wyniósł 209 mln zł wobec 1,15 mld zł w 2020 r.

Udany koniec roku

W IV kw. 2021 r. grupa miała 273,1 mln zł przychodów oraz 87,5 mln zł zysku netto. To wyraźnie więcej, niż spodziewali się analitycy.

Jest to też zmiana na plus po rozczarowaniu w III kw. 2021 r., gdy zysk mniejszy od oczekiwanego (16 mln zł przy 145 mln zł przychodów) wyjaśniano przede wszystkim kosztami związanymi z serwisowaniem Cyberpunka. Obecnie wsparciem tej gry zajmuje się ok. 10 proc. zespołu CD Projektu.

Zmiany w studio. „Dużo pracy przed nami”

Jak podaje największy polski producent gier, w 2021 r. skupiał się na usprawnieniu Cyberpunka 2077 i przygotowaniu edycji gry na najnowszą generację konsol. Był to także rok wewnętrznych zmian ogłoszonych w aktualizacji strategii grupy. Zapowiadano m.in. budowę „wszechstronnych zespołów, łączących różne specjalizacje i kompetencje”.

Jak podaje spółka, przeprowadzana jest transformacja studia, która zakłada m.in. zmianę sposobu zarządzania projektami. Do zespołów deweloperskich wprowadzane są zwinne metodyki pracy (agile).

„Choć jeszcze dużo pracy przed nami, już teraz zauważamy pozytywne efekty tych zmian” – twierdzi prezes CD Projektu, Adam Kiciński.

18 mln sprzedanych Cyberpunków 2077

W ub.r. studio CD Projekt Red pracowało nad usprawnieniami do Cyberpunka 2077, wydając łącznie 8 aktualizacji megaprodukcji, która w końcu 2020 r. zaliczyła fatalną premierę z powodu błędów w wersji konsolowej.

„Wierzymy w długoterminowy potencjał naszej najnowszej produkcji. Jesteśmy zadowoleni z obecnego stanu gry, a także z przyjęcia przez społeczność graczy wersji na konsole najnowszej generacji, którą wydaliśmy w lutym br. Do tej pory sprzedaliśmy ponad 18 mln kopii Cyberpunka” – informuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

Do końca 2020 r. sprzedano 13,7 mln kopii. Wynika z tego, że w 2021 r. rozeszło się ponad 4 mln kopii Cyberpunka 2077.

Trwają prace nad dużym rozszerzeniem Cyberpunka, które ma pojawić się w 2023 r.

280 mln zł w kasie CD Projektu

Piotr Nielubowicz podał, że na koniec 2021 r. CD Projekt miał blisko 280 mln zł rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych, mimo wypłaty ponad 500 mln zł dywidendy i wydatków na inwestycje.

Pod koniec ub.r. uzgodniono warunki ugody w związku z pozwem zbiorowym inwestorów w USA przeciwko spółce, związanym z premierą Cyberpunka 2077. Formalny dokument zawarto w styczniu br. W ramach ugody CD Projekt zgodził się zapłacić 1,85 mln dol. (ok. 8 mln zł) w zamian za wycofanie wszelkich roszczeń wobec spółki i członków jej zarządu.

65 mln Wiedźminów

Studio ogłosiło również, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier Wiedźmin. Podaje, że do tej pory sprzedano łącznie ponad 65 mln kopii gier sagi wiedźmińskiej, z czego ponad 40 mln Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Granie na PC nadal najpopularniejsze

Największy udział w sprzedaży gier CD Projektu mają wersje na PC (55 proc.). Co do gier na konsole, to Sony PlayStation (27 proc.) wyprzedza Microsoft Xbox (17 proc.).

W marcu br. CD Projekt Red poinformował o rozpoczęciu wieloletniej, strategicznej współpracy z Epic Games, na mocy której przyszłe tytuły będą korzystały z technologii Unreal Engine 5.