Według rzecznika Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Jacka Dobrzyńskiego, agenci sprawdzą procedury związane z realizacją i podejmowaniem decyzji dotyczących zamówień publicznych w latach 2009-2011. Chodzi o przetargi na usługi teleinformatyczne. Na początek prześwietlane są zamówienia związane z serwisem Help Desk. Kontrola ma potrwać do sierpnia 2012 r.

Jacek Dobrzyński poinformował, że akcja w Biurze Łączności i Informatyki KGP to kolejna kontrola podjęta po wykryciu korupcji na wielką skalę w Centrum Projektów Informatycznych MSWiA w ub. roku (szef i wiceszef CPI mieli przyjąć 5 mln zł łapówek od firm IT). CBA zapowiedziało wówczas sprawdzanie przetargów informatycznych w sferze publicznej. Niedawno agenci wykryli przekręty w sądach w województwie lubuskim i PKP. W afery zamieszane są firmy informatyczne. Podejrzanymi zajęła się prokuratura. Krzysztof Hajdas z wydziału prasowego KGP powiedział PAP, że w sprawie systemu Help Desk były „pewne wątpliwości” i zajmowała się nimi KGP. Ustalenia mają zostać przekazane CBA.

Według CBA kontrola w Komendzie Głównej nie dotyczy zamówień realizowanych z pomocą funduszy unijnych.