Całkowite przejęcie Media Saturna jest już blisko
"Spór, który obciążał Ceconomy i MediaMarktSaturn od prawie 10 lat, jest już historią" - oznajmił CEO.
Koniec sporu ułatwi toczący się już od dłuższego czasu proces uproszczenia i usprawnienia struktur Ceconomy i MediaSaturna.
Nadzwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy Ceconomy zaakceptowało uproszczenie struktury korporacji i kompletne przejęcie MediaSaturnHolding, w którym Ceconomy ma większość udziałów.
Zmiana polega na objęciu przez Ceconomy mniejszościowego pakietu 21,6 proc. w MSH, który należy do Convergenta, rodzinnego holdingu spadkobierców założyciela MediaSaturna (w 1979 r.), Ericha Kellerhalsa.
W efekcie Ceconomy uzyska 100-procentową kontrolę nad MSH. Convergenta w zamian obejmie natomiast udziały w Ceconomy.
Zakończy to ciągnący się od lat konflikt ze spadkobiercami założyciela sieci Media Markt. Porozumienie w tej sprawie zawarto w końcu 2020 r. Okazało się jednak, że droga do finalizacji transakcji o wartości 815 mln euro jest wyboista. Wskutek sprzeciwu części akcjonariuszy sprawa przeciągnęła się aż do wiosny br. Teraz jednak jest wreszcie zgoda walnego zgromadzenia na zamknięcie tematu. Aż 98 proc. głosów było za transakcją. Jej finalizacja jest spodziewana najpóźniej do końca września 2022 r.
Korzyści dla Media Saturna
„Spór, który obciążał Ceconomy i MediaMarktSaturn od prawie 10 lat i kosztował sporo pieniędzy, jest już historią” – oświadczył CEO Ceconomy i Media Saturna, Karsten Wildberger.
Według niego finał sprawy otwiera drzwi do stworzenia bardziej przejrzystej struktury przedsiębiorstwa, zwiększenia synergii i przyspieszenia procesów decyzyjnych.
Ceconomy i MediaSaturn w 2020 r. uruchomiły proces restrukturyzacji. Celem jest m.in. zwiększenie centralizacji, ujednolicenie struktur kierowniczych, standaryzacja procesów w korporacji oraz w sieciach Media Markt i Saturn. Restrukturyzacja ma przynieść blisko 100 mln euro rocznych oszczędności.
W IV kw. 2021 r. (I kw. finansowy 2022 r.) Ceconomy odnotował spadek sprzedaży o 8 proc. r/r, do 6,9 mld euro, a zysku o 20 proc., do 122 mln euro.
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.
MediaMarkt modernizuje sklepy w Polsce
„Bardzo ważnym filarem naszej działalności są sklepy stacjonarne” – twierdzi prezes.