W ciągu najbliższych trzech lat budżety przedsiębiorstw na AV wzrosną o 36 proc. Najbardziej w dużych podmiotach, jednak w mniejszych firmach też całkiem sporo, bo o 25 proc. – prognozuje Futuresource Consulting.

Zapotrzebowanie jest związane z kontynuacją zmian wywołanych pandemią – rozwojem pracy hybrydowej i zdalnej oraz z koniecznością modyfikacji firmowych przestrzeni i technologii.

„Zmieniają się zachowania kupujących. Budżety są przenoszone z wyspecjalizowanych zespołów AV do działu IT i infrastruktury” – twierdzi Alistair Johnston, dyrektor ds. współpracy w Futuresource Consulting.
„Cała ta działalność zmienia również kanały zakupów i może mieć konsekwencje dla łańcucha dostaw” – dodaje.

Potrzeba więcej sal konferencyjnych

Prawie trzy czwarte ankietowanych deklaruje, że w wyniku pandemii ich firmy już zmieniły wystrój biur. Jednak modyfikacje jeszcze się nie skończyły. Prawie połowa spodziewa się wzrostu liczby sal konferencyjnych w swoich organizacjach w ciągu najbliższych trzech lat, głównie do wspólnej pracy.

Nasze badanie pokazuje, że nadal jest miejsce na rozwój we wszystkich kategoriach technologii sal konferencyjnych chociaż wyświetlacze i wideokonferencje wykazują największe nasycenie” – twierdzi Alistair Johnston. Jak wyjaśnia, liczba urządzeń peryferyjnych do wideokonferencji jest najwyższa w małych salach. Respondenci oczekują również wzrostu poziomu AVoIP w ciągu najbliższych kilku lat, szczególnie w większych firmach.


Futuresource Consulting przeprowadził badanie z udziałem 900 decydentów w korporacjach z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Indii i Japonii.