Endava utworzyła cztery nowe centra biznesowe: w Gdańsku, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu. Ekspansję w naszym kraju zapowiedziała przed rokiem.

Brytyjska firma jest obecna na rynku od 23 lat. Wspiera cyfrową transformację przedsiębiorstw od koncepcji do wdrożenia i rozwoju rozwiązań. Obecnie działa w 64 miastach w 27 krajach. Świadczy usługi dla ponad 700 klientów, w tym międzynarodowych korporacji. Niemal jedna trzecia (34 proc.) całego przychodu Endavy to efekt pracy dla dziesięciu największych klientów.

Polska jest jedną z największych i najbardziej dynamicznie rozwijających się gospodarek w Unii Europejskiej. Z tego względu już od pewnego czasu była na naszym radarze. Tutejsi specjaliści IT są doceniani na całym świecie. W Polsce znaleźliśmy wszystkie wartości, z którymi utożsamiamy się w Endavie” – komentuje nowe inwestycje Remi Savu, Regional Manager w Endavie.

Zaczęło się od Gdańska

Pierwszym polskim miastem, w którym firma rozpoczęła działalność, był Gdańsk. W maju ub.r. powstało biuro w Łodzi, a w sierpniu w Warszawie. Na początku lutego br. otwarto biuro we Wrocławiu. Miasta wybrano ze względu na dostępność specjalistów.

Nasz zakres prac nie ogranicza się do zadań czysto informatycznych. Klientom proponujemy rozwiązania, na których mogą oprzeć cyfrową transformację swoich firm. Wykorzystujemy m.in. główne platformy chmurowe (tj. AWS, Azure, GCP), technologie inżynierii danych i AI. Zapewniamy również silną wiedzę ekspercką z wielu branż” – wyjaśnia Paweł Jankowski, Delivery Unit Manager (Łódź i Warszawa), Endava Polska.

Firma w Polsce chce wspierać także budowanie lokalnych społeczności IT, m.in. poprzez tworzenie platform do interakcji i wymiany doświadczeń między specjalistami z branży.    

Ok. 3,5 mld zł sprzedaży

W roku finansowym 2022, zakończonym 30 czerwca ub.r., Endava zwiększyła przychody prawie o połowę (46,7 proc. r/r), do 654,8 mln funtów (czyli ok. 3,5 mld zł). Zysk wzrósł prawie dwukrotnie, do 83,1 mln funtów z 43,5 mln w roku 2021.

Ponad połowa obrotów została wygenerowana przez współpracę z partnerami świadczącymi usługi płatnicze i finansowe (51 proc.). Drugą główną grupą klientów Endavy są marki zajmujące się technologią, mediami oraz telekomunikacją (25 proc.). Spółka jest notowana na nowojorskiej giełdzie.

W IV kw. 2022 r. (II kw. finansowy) przychody Endavy zwiększyły się o 30,2 proc., do 205,2 mln funtów, a zysk okazał się nieco niższy niż przed rokiem (15 mln funtów wobec 15,4 mln funtów).

W końcu ub.r. zespoły firmy liczyły w sumie 12,2 tys. osób.