Rynek CSB (Cloud Services Brokerage} powiększy się ponad 2-krotnie w ciągu 5 lat, z 11,4 mld dol. w 2024 r. do 26,2 mld dol. do 2029 r. przy stopie wzrostu wynoszącej średnio 18 proc. co roku – prognozuje MarketsandMarkets. Dane obejmują usługi (agregacja, integracja danych, automatyzacja i orkiestracja), pośrednictwo (bezpieczeństwo, wydajność i użytkowanie) i inne.

Potrzeba efektywności kosztowej będzie napędzać coraz większe wydatki na tym rynku do 2029 r. Broker usług w chmurze zapewnia wartość dodaną poprzez zarządzanie, integrowanie lub dostosowywanie rozwiązań cloud. Pozwala to organizacjom skupić się na swojej podstawowej działalności, a nie na zawiłościach zarządzania oprogramowaniem w wielu różnych obszarach.

SaaS to dominujący model na rynku CSB, który zachowa największy udział w przychodach w najbliższych 5 latach. Modele SaaS są popularne ze względu na koszty i łatwość wdrażania.

Np. aplikacje CRM i ERP SaaS umożliwiają organizacjom dostosowanie się do zmian popytu i zwiększenie efektywności operacyjnej. Wygoda automatycznych aktualizacji dodatkowo umacnia pozycję SaaS jako kluczowego elementu rynku CSB.

Handel detaliczny z największym udziałem

Co do branż, to handel detaliczny i segment dóbr konsumpcyjnych będą rosły z najwyższym udziałem w rynku do 2029 r.

Rozwiązania CSB umożliwiają sprzedawcom detalicznym konsolidację i zarządzanie kilkoma aplikacjami biznesowymi, obejmującymi łańcuch dostaw, zarządzanie relacjami z klientami, planowanie zasobów przedsiębiorstwa, przepływy zapasów, zwiększanie efektywności operacyjnej i inne.

Przejście na e-commerce, marketing spersonalizowany i strategie wielokanałowe jeszcze bardziej napędza popyt na CSB w handlu detalicznym, ponieważ sprzedawcy potrzebują integracji usług w chmurze, aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów.

Ponadto, firmy retailowe wykorzystując takie narzędzia, jak aplikacje analityczne oraz do personalizacji, oparte na chmurze, dzięki rozwiązaniom CSB poprawiają doświadczenia klientów.