Rynek rzeczywistości wirtualnej zdaniem MarketsandMarkets będzie rósł w ciągu najbliższych 5 lat średnio o 19,1 proc. co roku. Jego wartość zwiększy się z 15,9 mld dol. w 2024 r. do 38 mld dol. w 2029 r.

Prognoza obejmuje taki sprzęt jak HDM (zestawy nagłowne), urządzenia śledzące gesty, projektory i ściany wideo.

Wzrost popytu na urządzenia do VR przypisuje się rosnącej penetracji Metaverse, przyjęciu technologii cyfrowych w sektorze opieki zdrowotnej, zakupom w segmencie gier i rozrywki, zwiększonym inwestycjom na rynku rzeczywistości wirtualnej oraz powszechniejszemu stosowaniu zestawów nagłownych VR (HMD) w różnych branżach.

Software to ponad połowa rynku

Według przewidywań oprogramowanie powinno mieć największy udział w rynku VR, ok. 52 proc. w 2029 r. – zakłada prognoza.
Jeśli chodzi zastosowania, to segment konsumencki ma być największy w kolejnych latach (ok. 44 proc. w 2029 r.). Jego wzrost przypisuje się temu, że VR oferuje poziom immersji, któremu nie mogą dorównać tradycyjne gry. Ponadto muzea korzystają również z technologii VR, aby tworzyć wyjątkowe doświadczenia.