Według danych Magapanel PBI/Gemius e-sklepy z RTV, AGD, komputerami i sprzętem fotograficznym miały w 2012 r. 6 mln użytkowników (31,6 proc. zasięgu). Oznacza to, że przyciągają najwięcej potencjalnych klientów w e-handlu (na drugim miejscu są biznesy z branży literatura, muzyka, firmy – 5 mln użytkowników). 

Największe obroty odnotowano w sklepach RTV, AGD, foto. Trafiła do nich niemal co trzecia złotówka wydana na zakupy internetowe w Polsce (28 proc. ogólnej sprzedaży). Sprzedaż w kategorii komputery wygenerowała ponad 10 proc. obrotów. 

Wartość handlu elektronicznego w ub. roku według PBI to ok. 20 mld zł (tyle wyniosą w tym roku wszystkie inwestycje drogowe w kraju). Dane z rynku potwierdzają, że polski e-commerce rozwija się w szybkim tempie – w 2002 r. obroty e-sklepów i platform aukcyjnych wyniosły 0,32 mld zł.

Z danych PayU wynika, że klienci chętnie biorą elektronikę na raty – najczęściej produkty z kategorii Komputery (ok. 17 proc. udziału w sprzedaży ratalnej online, obsługiwanej przez PayU). Na drugim miejscu jest sprzęt RTV i AGD, a dalej telefony (po 12 proc.).

Na podstawie analizy płatności ratalnych na Allegro (od czerwca 2012 r.) PayU doszło do wniosku, że możliwość rozłożenia płatności na raty klientom może poprawić bilans sprzedawcy – zachęca konsumentów do większych wydatków. Ponad połowa kupujących w serwisie aukcyjnym, którzy skorzystali z rat PayU, dokonało najwyższej transakcji w swojej historii zakupów internetowych.