Cisco w swoim III kw. finansowym 2025, zakończonym 26 kwietnia br., zwiększyło przychody o 11 proc. r/r, do 14,1 mld dol. Zysk netto (GAAP) poprawił się o 32 proc. i wyniósł 2,5 mld dol. Wyniki przekroczyły oczekiwania. W tym sprzedaż w regionie EMEA podskoczyła o 8 proc. r/r.

Koncern odnotował wzrost zamówień na produkty o 20 proc. rok do roku, wliczając Splunka (bez Splunka o 9 proc.). Bardziej zwiększyły się zamówienia dostawców usług i chmury (+32 proc. r/r) niż przedsiębiorstw (+22 proc.).

Mocno poszła w górę sprzedaż produktów zabezpieczających – o 54 proc. r/r, do 2 mld dol. Observability było 24 proc. na plusie (261 mln dol.).

56 proc. przychodów z subskrypcji

Cisco już większość przychodów osiąga z subskrypcji (56 proc., 7,9 mld dol.). To więcej niż cały biznes sieciowy koncernu (7 mld dol.). Całkowity przychód z oprogramowania wzrósł o 25 procent, osiągając 5,6 mld dol.

Warto przypomnieć, że koniec kwartału zbiegł się z ważną nominacją w firmie. Oliver Tuszik został nowym globalnym szefem sprzedaży.

Jak agenci AI pomogli wynikom

Dobre wyniki koncernu napędziło zapotrzebowanie na sztuczną inteligencję. Dla AI okazują się niestraszne cła i niepewność na rynku. CEO Cisco, Chuck Robbins twierdzi, że dla klientów „przejście na sztuczną inteligencję jest tak ważne, że będą nadal wydawać pieniądze (…) Nie widzieliśmy żadnego klienta, który by naprawdę zasadniczo zwolnił”. Według zapewnień CFO partnerzy kanałowi zgłosili, że klienci nie opóźniają projektów.

Cisco informuje, że klienci inwestowali w modernizację infrastruktury, zwłaszcza że sieć uznano za klucz do osiągnięcia korzyści dzięki agentom AI.

Efekt jest taki, że sprzedaż produktów sieciowych wzrosła o 8 proc. w III kw., do 7 mld dol. W tym nastąpił dwucyfrowy wzrost na przełącznikach i routerach, na Wi-Fi 7 trzycyfrowy.

Cisco: klienci chcą usunąć fizyczne firewalle

Koncern zakłada, że w aktualnym kwartale, który zakończy się pod koniec lipca br., obecne cła i zwolnienia pozostaną w mocy (czyli np. 30 proc. na Chiny).

Patrząc w przyszłość, Cisco zapowiada koncentrację na osadzaniu zabezpieczeń w sieci. Utrzymuje, że klienci są zainteresowani usunięciem fizycznych firewalli ze swojej infrastruktury.

Koncern spodziewa się, że wydatki na produkty sieciowe oraz do centrów danych będą kontynuowane globalnie, aby sprostać wymaganiom chmury i AI.

„Nie przewiduję, że 2025 rok będzie rokiem szczytowym” – twierdzi CEO Check Robbins – „To potrwa jeszcze przez wiele lat”.

CFO Scott Herren uważa, że gdy tylko zostanie zbudowana publiczna infrastruktura chmury do szkoleń AI, przedsiębiorstwa będą inwestować we własne centra danych, aby przeprowadzać wnioskowanie AI.