Analitycy TrendForce podsumowali rok 2021 na rynku modułów DRAM. Przychody z tych produktów wzrosły o 7 proc. r/r w 2021 r., do 18,1 mld dol.

Pięć największych marek odpowiadało w sumie za 90 proc. całkowitej sprzedaży w ub.r., a pierwsza dziesiątka za 97 proc. „Trudno zanegować trend bogacenia się bogatych” – stwierdza TrendForce.

Na rynku modułów DRAM dominuje Kingston z udziałem blisko 80 proc. Jako jeden z atutów producenta analitycy wymieniają wysoce spersonalizowany model produkcji. Natomiast druga w rankingu Adata najbardziej zwiększyła obroty w 2021 r. (+18,5 proc.), która wykorzystała silny popyt na pamięci ze strony klientów domowych.

Co do 2022 r., to według nowej prognozy TrendForce spodziewa się spadku cen konsumenckich produktów DRAM zarówno w III kw. br. (o 13-18 proc.), jak i w IV kw. br. (o kolejne 3 – 8 proc.).