„Bogaci bogacą się”. Największe marki na rynku modułów DRAM
Pięć firm odpowiada za 90 proc. sprzedaży.
Sprzedaż wzrosła w ub.r.
Analitycy TrendForce podsumowali rok 2021 na rynku modułów DRAM. Przychody z tych produktów wzrosły o 7 proc. r/r w 2021 r., do 18,1 mld dol.
Pięć największych marek odpowiadało w sumie za 90 proc. całkowitej sprzedaży w ub.r., a pierwsza dziesiątka za 97 proc. „Trudno zanegować trend bogacenia się bogatych” – stwierdza TrendForce.
Na rynku modułów DRAM dominuje Kingston z udziałem blisko 80 proc. Jako jeden z atutów producenta analitycy wymieniają wysoce spersonalizowany model produkcji. Natomiast druga w rankingu Adata najbardziej zwiększyła obroty w 2021 r. (+18,5 proc.), która wykorzystała silny popyt na pamięci ze strony klientów domowych.
Co do 2022 r., to według nowej prognozy TrendForce spodziewa się spadku cen konsumenckich produktów DRAM zarówno w III kw. br. (o 13-18 proc.), jak i w IV kw. br. (o kolejne 3 – 8 proc.).
Podobne aktualności
Podwyżki cen SSD poskromione
Słabszy niż oczekiwano popyt w II poł. 2024 r. doprowadził do spadku cen kontraktowych NAND Flash.
Wzrost cen pamięci wyhamował
Słabszy popyt konsumentów utrzymywał się przez cały III kw. 2024 r., pozostawiając serwery AI jako główny czynnik napędzający popyt - ustalił TrendForce.