W III kwartale bieżącego roku  Blackberry wygenerowało obrót w wysokości  289 mln dolarów, co oznacza spadek 47,3% w ujęciu rocznym. Producent zanotował stratę netto w wysokości 117 mln dolarów, dla porównania rok wcześniej wyniosła ona 89 mln dolarów.  

40% przychodów pochodziło ze sprzedaży sprzętu, 31% stanowiły wpływy za dostęp, zaś 29% stanowiły usługi serwisowe i oprogramowania. John Chen, szef BlackBerry, przyznał, że potrzebuje od 4-5 kwartałów, żeby powstrzymać spadek przychodów. 

Inwestorzy oraz analitycy przychylnie patrzą na działania producenta  stawiającego na tworzenie aplikacji. BlackBerry skoncentruje się na rozwiązaniach do zarządzania flotą mobilnych urządzeń, a także rozwoju platformy programistycznej QNX. Niedawno firma zapowiedziała, że rozpocznie opracowywanie oprogramowania zarządzającego pojazdami autonomicznymi.