Black Point bardziej rentowny
Spadła sprzedaż dostawcy tonerów i tuszy, ale wzrosła rentowność - wynika ze wstępnych danych.
Zysk netto jednostkowo wzrósł o 45 proc. – wynika z szacunkowych danych.
Producent z podwrocławskich Bielan podał wstępne, szacunkowe wyniki za IV kw. 2020 r. Przychody zmniejszyły się o 5 proc. wobec analogicznego okresu 2019 r., ale po stronie zysków wyniki są wyższe niż rok wcześniej.
Zysk netto spółki w IV kw. ub.r. wzrósł o 45 proc. r/r. Rentowność na poziomie netto poprawiła się do blisko 14 proc. Zanosi się więc na lepszy wynik niż w III kw. 2020 r., gdy rentowność netto była bliska 10 proc.
Wstępne, szacunkowe jednostkowe wyniki Black Point w IV kw. 2020 r.
Przychody: 5,93 mln zł wobec 6,23 mln zł w analogicznym okresie 2019 r.
EBITDA: 1,15 mln zł vs. 0,94 mln zł
EBIT: 0,83 mln zł vs. 0,62 mln zł
Zysk netto: 0,81 mln zł vs. 0,56 mln zł
W ujęciu skonsolidowanym, czyli Black Point łącznie ze spółką Eco Service, która zajmuje się handlem pustymi kartridżami, zarówno zyski, jak i sprzedaż były wyższe niż przed rokiem.
Wstępne, szacunkowe skonsolidowane wyniki grupy Black Point w IV kw. 2020 r.
Przychody: 13,96 mln zł wobec 12,37 mln zł w analogicznym okresie 2019 r.
EBITDA: 1,41 mln zł vs. 0,86 mln zł
EBIT: 1,01 mln zł vs. 0,46 mln zł
Zysk netto: 0,83 mln zł vs. 0,31 mln zł
Zarząd komentuje, że obie spółki grupy poprawiły rentowność w wyniku optymalizacji kosztów stałych, wprowadzania nowych produktów i pozyskiwania nowych klientów, w tym również w kanale e-commerce. Wskazano także na rozwój bardziej rentownych usług.
Spółka podkreśla, że przedstawione dane są szacunkowe. Ostateczne wyniki za IV kwartał 2020 r. zostaną opublikowane 15 lutego br.
Podobne aktualności
Black Point: niższa sprzedaż, wyższe zyski
Obecna strategia spółki skupia się m.in. na rozwoju sprzedaży B2B poprzez długoletnich partnerów - informuje nowy prezes.