W III kw. br. Black Point SA jednostkowo odnotował sprzedaż niższą o 3 proc. niż rok wcześniej (5,37 mln zł), natomiast zysk netto wzrósł o 24 proc., do poziomu 0,53 mln zł. EBIDTA zwiększyła się o 16 proc., do 0,93 mln zł. Zysk na sprzedaży był podobny jak rok wcześniej (0,54 mln zł).

Grupa Black Point, czyli spółka łącznie z Eco Service, zwiększyła obroty o 10 proc. rok do roku, do 12,49 mln zł, ale zysk netto spadł o 26 proc., do 0,31 mln mln zł. EBIDTA zmniejszyła się o 4 proc., do 0,81 mln zł. Zysk na sprzedaży spadł o ponad połowę do 0,26 mln zł.

Covid-19 ograniczył popyt

Zarząd wyjaśnia niższą sprzedaż jednostkową w Black Point SA skutkami pandemii. Spadło zapotrzebowanie na materiały eksploatacyjne w biurach i urzędach. Zapewnia natomiast, że w minionym kwartale zrealizowano cele sprzedażowe m.in. dzięki e-commerce. Spółce sprzyjał też korzystny kurs USD/PLN, który wpłynął na wyższy poziom przychodów finansowych.

Prezes Kamila Yamasaki zapowiada inwestycje i inne działania, które pozwolą zwiększyć sprzedaż produktów i usług obu spółek grupy.

Wymienia m.in. inwestycje w rozwój sprzedaży w kanale IT, e-commerce, w działalność usługową i marketing.

Eco Service obok podstawowej działalności handlu pustymi kartridżami będzie dywersyfikować ofertę i rozwijać m.in. usługi związane z logistyką magazynową.