Bezprecedensowy popyt na tablety
Sprzedaż tabletów idzie najlepiej od 3 lat, jednak tak duży popyt nie utrzyma się - zdaniem analityków.
Znacznie lepiej niż przed pandemią schodziły zarówno modele 2 w 1, jak i klasyczne tablety.
Światowy rynek tabletów rozkwitł w czasie pandemii. Zanotowano bardzo dobry IV kw. 2020 r., ze wzrostem 19,5 proc. rok do roku, do 52,2 mln szt. – według IDC.
Takiego poziomu sprzedaży nie widziano od 3 lat. W IV kw. 2017 r. rynek wchłonął blisko 50 mln szt.
2 w 1 zamiast notebooka
Szczególnie duże wzięcie miały modele 2 w 1 z dołączaną klawiaturą, konkurując z notebookami. Wzrost sięgnął tutaj prawie 28 proc. Wobec problemów z podażą laptopów taki sprzęt kupowano czasem zamiast komputerów przenośnych. Jednak także klasyczne tablety poprawiły wynik – o 13,7 proc. – ponieważ konsumenci w czasie pandemii szukali sposobów na rozrywkę.
Hossa nie potrwa długo
„Bezprecedensowy popyt w segmentach konsumenckich i edukacyjnym ze względu na pracę i naukę w domu doprowadził do odrodzenia się popytu na tablety” – twierdzi Anuroopa Nataraj, analityk IDC.
Dodaje jednak, że nie oczekuje się, że tablety utrzymają tak dużą dynamikę sprzedaży w dłuższej perspektywie, ze względu na ogromną konkurencję ze strony notebooków i smartfonów.
Dostawy tabletów na świecie w IV kw. 2020 r.
Producent | Dostawy w IV kw. 2020 r. (mln szt.) | Udział w rynku w IV kw. 2020 r. | Wzrost rok do roku |
Apple | 19 | 36,5% | 19,5% |
Samsung | 10,1 | 19,4% | 44,9% |
Lenovo | 5,6 | 10,7% | 120,6% |
Amazon | 3,6 | 6,8% | 7,6% |
Huawei | 3,3 | 6,3% | -25,7% |
Inni | 10,6 | 24,1% | 1,3% |
W sumie | 52,2 | 100,0% | 19,5% |
Podobne aktualności
Rynek monitorów odbił po 5 kwartałach spadków
W 2024 r. i 2025 r. zanosi się na wzrosty sprzedaży. Są ku temu istotne powody - według prognozy.
Ceny monitorów do gier będą spadać, a PC rosnąć
Sprzedaż wyświetlaczy i komputerów dla graczy pójdzie w górę w 2024 roku.