Bezpieczny e-podpis bezsensowym wydatkiem?
Sejm pracuje nad ustawą, która ma znieść obowiązek podpisu elektronicznego na e-dokumentach dla ZUS-u. Przypominamy, że od 21 lipca 2009 r. taki podpisu jest obowiązkowy dla wielu przedsiębiorców.
Sejm pracuje nad ustawą, która zniesie obowiązek posiadania podpisu elektronicznego przy przesyłaniu dokumentacji elektronicznej do ZUS-u. Szkoda tylko, że od 21 lipca 2009 r. posiadanie tego podpisu jest obowiązkowe dla wielu przedsiębiorców. Od tego dnia bowiem ZUS nie przyjmuje przesyłek nieopatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym. A do elektronicznej formy przekazu dokumentów do ZUS-u zobowiązani są wszyscy przedsiębiorcy zgłaszający do ubezpieczenia więcej niż pięć osób.
Rządowy projekt ustawy, która ma umożliwić ZUS (i innym instytucjom) udostępnianie tzw. profilu zaufanego na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej jest właśnie rozpatrywany praz Sejm. Jednak nawet po szybkim uchwaleniu tej ustawy zmiany mogą wejść w życie dopiero w II kwartale 2010 r. Wychodzi więc na to, że firmy teraz są zmuszone kupić bezpieczny podpis elektroniczny, który być może później nie będzie im potrzebny.
Podobne aktualności
Dokument elektroniczny zrównany z papierowym
Duża zmiana w urzędach. Dokumenty w formie elektronicznej zostały uznane za tak samo ważne jak papierowe.
„Zaufany profil'”zamiast podpisu elektronicznego
Do załatwiania spraw urzędowych nie będzie potrzebny e-podpis. Zastąpi go 'zaufany profil' na platformie ePUAP - zapowiedziało MSWiA.
Minister obiecał faktury e-mailem
Wiceminister Finansów Maciej Grabowski zapowiedział 23 lipca, że wyda rozporządzenie w sprawie zrównania faktur papierowych i elektronicznych - informuje portal Bankier.pl.