Foxconn kupił Belkin International – amerykańskiego producenta akcesoriów komputerowych i mobilnych, wraz z jego markami Linksys (sprzęt sieciowy) oraz Wemo i Phyn (rozwiązania dla inteligentnego domu). Nabywcą jest spółka tajwańskiego konglomeratu: Foxconn Interconnect Technology (FIT). Belkin będzie spółką zależną FIT. Jego marki pozostaną na rynku. Założyciel i CEO amerykańskiej firmy, Chet Pipkin, nadal pokieruje biznesem Belkina. Twierdzi on, że firma pod skrzydłami Foxconna może liczyć na większą efektywność operacyjną i wzmocnienie pozycji wobec konkurencji, dzięki dostępowi do zasobów inwestycyjnych giganta oraz możliwości korzystania z jego zaplecza produkcyjnego.

Foxconn, największy na świecie producent sprzętu elektronicznego ODM, buduje kolejny filar biznesu. Dwa lata temu kupił Sharpa. Taka strategia ma zmniejszyć zależność od koncernów, dla których Foxconn produkuje sprzęt, jak Apple. Foxconn zamierza wzmocnić Belkina na amerykańskim rynku oraz w innych najważniejszych regionach. Planuje poszerzenie portfolio produktów konsumenckich klasy premium oraz zwiększenie obecność w rosnącym segmencie inteligentnego domu. Celem Linksysa ma być natomiast wyposażenie partnerów w urządzenia sieciowe dla przedsiębiorstw w cenach sprzętu dla małych i średnich firm.

Jak pokazuje przykład Sharpa, wsparcie finansowe Foxconna połączone z restrukturyzacją może wzmocnić firmę.

Belkin działa od 1983 r. Jego produkty są sprzedawane w ponad 50 krajach. Firma zatrudnia ponad 1,4 tys. osób.