Do portfolio Bakotechu dołączyły produkty BlackBerry. Kanadyjska marka znana dotychczas przede wszystkim z produkcji telefonów komórkowych, skoncentrowała się na rynku cyberbezpieczeństwa. Zrezygnowała z samodzielnej produkcji smartfonów, decydując się na outsourcing. W 2017 r. podpisała umowę licencji na patenty z firmą Teletry, która może udzielać sublicencji producentom sprzętu mobilnego.

Po przejęciu Cylance w 2019 r. za pół miliarda dolarów BlackBerry wprowadziło do portfolio rozwiązania antymalware oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. Jest to m.in. platforma ochrony punktów końcowych (EPP), chmurowe rozwiązanie EDR (Endpoint Detection and Response), zarządzenie punktami końcowymi (UEM) i in.

W ofercie Bakotechu znajduje się już całe portfolio BlackBerry.

Jesteśmy bardzo dumni z nawiązania współpracy z BlackBerry. Uważam, że jest to przełomowy moment dla naszej firmy, tak jak dla BlackBerry było wejście na rynek cyberbezpieczeństwa. Wierzę, że uda nam się w pełni wykorzystać atuty BlackBerry i rozwinąć z sukcesem sprzedaż tych rozwiązań na terenie Polski oraz Europy Środkowo-Wschodniej” – uważa Krzysztof Hałgas, CEO Bakotech.

Dystrybutor deklaruje, że jego celem będzie rozwój kanału sprzedaży BlackBerry i kompleksowe wsparcie partnerów. Bakotech informuje również, że ma własne laboratorium techniczne kanadyjskiej marki oraz centrum kompetencyjne ADIT, w ramach którego zamierza budować kompetencje techniczne w kanale sprzedaży dla produktów BlackBerry na lokalnym rynku.