AVG może sprzedawać dane użytkowników
Producent antywirusów zmienił zasady swojej polityki prywatności. Wynika z nich, że użytkownicy produktów firmy muszą liczyć się ze sprzedażą swoich danych.
AVG wyjaśnia, że „gromadzi nieosobowe dane o użytkownikach, aby zarobić na ofercie swoich darmowych programów.” „Dzięki temu możemy je udostępniać gratis.” – zapewnia producent.
Monetyzacji mogą podlegać następujące informacje: ID reklamowe urządzenia, historia przeglądarki, w tym metadane, informacje o dostawcy Internetu i sieci, informacje o aplikacjach w urządzeniu i sposobach ich użycia. AVG uspokaja, że jeżeli te dane pozwoliłby na zidentyfikowanie klienta, nie przekaże ich osobom trzecim.
Producent podaje, że gromadzi także dane dotyczące zagrożeń w urządzeniu użytkownika, dane sprzętu, a także informacje związane z zabezpieczeniami: atrybuty hasła, poziom szyfrowania. Kolejną kategorią są dane związane z aktywnością klienta: gdzie i kiedy używał produktów i usług AVG, uwzględniając przybliżoną lokalizację, kod pocztowy, strefę czasową oraz adresy URL stron, z których dotarł do produktów firmy.
AVG zawiadamia także, że np. numer IP klienta i jego adres e-mail może zostać przekazany współpracującym firmom w różnych krajach.
Nowa polityka prywatności wejdzie w życie 15 października br.
Podobne aktualności
Unijny akt w sprawie danych: szansa czy zagrożenie dla polskich firm?
Ponad połowa polskich firm nie jest przygotowana do wdrożenia rozwiązań wymaganych przez unijny akt w sprawie danych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Hewlett Packard Enterprise (HPE) przez YouGov.
Dyrektorzy ds. danych są zmuszeni do zmian z powodu AI
Mają więcej obowiązków i problemy z budżetem - wynika z badania.
Jest wreszcie decyzja ws. ochrony danych UE – USA. Koniec niepewności dla firm
Do transferu danych USA nie będzie już potrzebne dodatkowe zezwolenie czy ocena.