AVG wyjaśnia, że „gromadzi nieosobowe dane o użytkownikach, aby zarobić na ofercie swoich darmowych programów.” „Dzięki temu możemy je udostępniać gratis.” – zapewnia producent.

Monetyzacji mogą podlegać następujące informacje: ID reklamowe urządzenia, historia przeglądarki, w tym metadane, informacje o dostawcy Internetu i sieci, informacje o aplikacjach w urządzeniu i sposobach ich użycia. AVG uspokaja, że jeżeli te dane pozwoliłby na zidentyfikowanie klienta, nie przekaże ich osobom trzecim.

Producent podaje, że gromadzi także dane dotyczące zagrożeń w urządzeniu użytkownika, dane sprzętu, a także informacje związane z zabezpieczeniami: atrybuty hasła, poziom szyfrowania. Kolejną kategorią są dane związane z aktywnością klienta: gdzie i kiedy używał produktów i usług AVG, uwzględniając przybliżoną lokalizację, kod pocztowy, strefę czasową oraz adresy URL stron, z których dotarł do produktów firmy.

AVG zawiadamia także, że np. numer IP klienta i jego adres e-mail może zostać przekazany współpracującym firmom w różnych krajach.

Nowa polityka prywatności wejdzie w życie 15 października br.