Avaya poinformowała o rozpoczęciu strategicznej współpracy z Microsoftem. Jej celem, jak zadeklarowano, jest oferowanie wspólnego zestawu wydajnych rozwiązań komunikacyjnych w chmurze.

Np. platforma Avaya OneCloud CPaaS (Communications Platform as a Service) zostanie zintegrowana z funkcjami komunikacji głosowej, wideo, czatu i komunikatów SMS, dostępnymi w usługach Microsoft Azure Communication Services.

Warto zauważyć, że rynek CPaaS w II kw. 2021 r. urósł o 40 proc. r/r. Do 2025 r. będzie warty 14 mld dol. – według Synergy Research Group. Rynek lokalnych rozwiązań do komunikacji i współpracy zmniejsza się na rzecz narzędzi chmurowych.

Dzięki aliansowi dostępność Avaya OneCloud CCaaS (Contact Center as a Service) na Azure została rozszerzona na cały świat. Rozwiązanie to zostało ponadto zintegrowane z Teams oraz z Dynamics 365.
Integracja Avaya OneCloud CCaaS z Azure i Microsoft 365 obejmuje już nie tylko aplikację contact center, lecz również podstawową platformę komunikacyjną.

„Zamierzamy też wdrożyć wydajne funkcje sztucznej inteligencji firmy Microsoft za pośrednictwem usług Azure Cognitive Services” ― zapowiada Anthony Bartolo, wiceprezes wykonawczy i dyrektor działu produktów w Avaya.

Avaya i Microsoft opracowały także wspólną strategię wprowadzania na rynek i sprzedaży tych produktów oraz opracowały plan jej realizacji.