Według badania KPMG ponad 80 proc. menedżerów z firm motoryzacyjnych uważa, że w niedalekiej przyszłości nastąpi znacząca zmiana modelu biznesowego tego sektora. Aż 85 proc. jest przekonanych, że większy zysk będzie można uzyskać dzięki rozwojowi cyfrowych ekosystemów.

– Obecnie cała branża przechodzi cyfrową rewolucję, a w tym roku będzie to bardzo wyraźne – twierdzi Szymon Włochowicz z Hicron.

Sektor motoryzacyjny jest jednak oceniany jako zapóźniony pod względem digitalizacji, zwłaszcza w zakresie sprzedaży i dystrybucji. Kontakt z klientem opiera się na sieci stacjonarnych punktów sprzedaży.

Ekspert twierdzi,  że te procesy muszą zostać poddane cyfryzacji, bo klienci przyzwyczaili się do kanałów internetowych i mobilnych. Firmy, które nie zainwestują w nowe narzędzia, zostaną w tyle. Sektor czeka również cyfryzacja procesów obejmujących obsługę posprzedażową.

Dyrektor uważa, że generalnie wszystkie firmy i branże, które nie korzystają z nowych technologii, mogą wkrótce zniknąć z rynku. Przestaną się liczyć zwłaszcza dla młodego pokolenia konsumentów, przyzwyczajonego do cyfryzacji. Będą oni tracić zainteresowanie usługami dostępnymi tylko offline.

– Cyfryzacja dotrze do wszystkich branż, nawet te najbardziej tradycyjne będą musiały podążyć za tym trendem i wprowadzić zmiany, bo w innym wypadku start-upy wypełnią tę niszę – uważa Szymon Włochowicz.

Oczekuje,  że wszystkie procesy, które nie zostały jeszcze objęte cyfryzacją, w tym roku znajdą się pod jej wpływem – nawet w najbardziej tradycyjnych przedsiębiorstwach.

Źródło: Newseria