Zysk netto Asusa w II kw. 2017 r. wyniósł w przeliczeniu 68 mln dol. USA. To najmniej od IV kw. 2010 r. oraz o 51 proc. mniej niż przed rokiem. Powodem jest spadek sprzedaży notebooków i przesunięcie premiery nowych smartfonów. Marża brutto stopniała do 11,6 proc. wobec 13,4 proc. przed rokiem, a marża operacyjna do 2 proc. z 4 proc. Przychody w wysokości 2,88 mld dol. były niższe o 8 proc. niż rok wcześniej i mniejsze o 12 proc. niż w I kw. br.

W I kw. 2017 r. zysk netto Asusa wyniósł 120 mln dol., co już wówczas było wyjątkowo niskim rezultatem (najmniejszym od 5 lat).

Firma zapowiada jednak wyjście z dołka. W III kw. br. analitycy przewidują przychody wyższe o 15-20 proc. niż w II kw. br.  W drugiej połowie tego roku mają być już widoczne efekty prowadzonej w ostatnich miesiącach restrukturyzacji firmy i wdrożenia nowej strategii. Jej celem jest zwiększenie zysków poprzez koncentrację na wysokomarżowych produktach oraz tych rynkach, gdzie średnia cena sprzedaży jest wysoka. Przebudowano ofertę produktową, wprowadzono zmiany mające na celu zwiększenie produktywności oraz obniżenie kosztów. W 2017 r. Asus spodziewa się sprzedać ok. 18 mln notebooków, czyli mniej niż w poprzednich latach, ale liczy na wyższe marże dzięki temu, że większość tegorocznego sprzętu to modele gamingowe ze średniej i wyższej półki, urządzenia 2 w 1 oraz ultracienkie laptopy.