Zgodnie z doniesieniami z Azji, Asus i Gigabyte zamierzają zaoferować urządzenia noszone (wearables) VR, czyli prawdopodobnie okulary generujące wirtualną rzeczywistość. W przypadku Asusa sprzęt ma być przeznaczony do użytku z notebookami gamingowymi tej firmy. Gigabyte wszedł we współpracę z 3Glasses, developerem technologii VR. Urządzenia VR obu firm będą wyposażone w wydajne karty graficzne.

W sytuacji, gdy popyt na notebooki w przyszłym roku zapewne będzie słaby, producenci szukają nowych możliwości wzrostu biznesu. Możliwe, że wirtualna rzeczywistość będzie jednym z głównych kierunków rozwoju laptopów dla graczy.

Urządzenia VR Asusa i Gigabyte’a powinny pojawić się na rynku w I poł. 2016 r. – według nieoficjalnych informacji.

Wcześniej HTC poinformowało, że wchodzi w wirtualną rzeczywistość. Pierwsze urządzenie tej marki – gogle Vive – ma pojawić się na rynku w kwietniu 2016 r. HTC wprowadza także swoją platformę VR, która pozwoli deweloperom na rozwój i dystrybucję aplikacji. Kolejnym krokiem ma być rozwój technologii rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality), która łączy obrazy rzeczywiste i generowane cyfrowo. Dla HTC rozwój technologii VR jest sposobem na wyjście firmy z dołka w sytuacji, gdy sprzedaż smartfonów nie spełnia oczekiwań.