Asus chce zwiększyć udział w polskim rynku
W przyszłym roku Asus zamierza uzyskać dwucyfrowy udział w rynku urządzeń mobilnych w Polsce. Nie odpuszcza notebooków.

Obecnie Asus jest numerem 3 na polskim rynku sprzętu mobilnego, prym wiedzie Lenovo. O tym, że konkurencja między producentami zaostrza się, świadczą spadające ceny sprzętu. Dotyczy to zwłaszcza tabletów. – Cena nie może iść wiecznie w dół. Gdzieś jest granica, na której, przy danym poziomie technologicznym, każdy z nas musi się zatrzymać – mówi agencji Newseria Sławomir Stanik, Country Manager Asusa.
Asus jest obecnie trzecim na świecie, po Apple’u i Samsungu, producentem tabletów z blisko 5-procentowym udziałem w globalnym rynku – wynika z danych IDC. W Polsce ma 4 proc. udziału. Zdaniem Sławomira Stanika dla użytkowników tabletów szczególnie interesujący będzie IV kwartał.
– Chcemy konkurować przede wszystkim innowacyjnością, kreatywnością w podejściu do naszych produktów. Np. w 7-calowym tablecie mamy ekran HD, czego nie proponuje konkurencja. Po drugie istotny będzie design, kolorystyka, jakość materiałów. To również nas wyróżnia – deklaruje szef Asus Polska.
Asus będzie koncentrował się także na rynku notebooków, w którym ma w Polsce 16-procentowy udział.
– Nie zamierzamy absolutnie odpuszczać. Bardzo wiele dzieje się, jeżeli chodzi o nowe produkty w tym segmencie, a także w trzecim, w smartfonach. Wszystkie trzy nogi będą równo wspierane, będziemy starali się je rozwijać – zapewnia Sławomir Stanik.
Podobne aktualności
Targety 10 największych producentów monitorów na 2023 r.
Lider rynku przewiduje spadek o ponad 11 proc. Ale są marki, które liczą na lepszy rok.
W magazynach nadal jest za dużo komputerów
Dopiero w II kw. 2023 r. można spodziewać się normalizacji - przewiduje CEO jednego z największych producentów.