Według komunikatu Asseco przedmiotem pierwszej umowy „jest świadczenie szerokiego katalogu usług, w tym w szczególności: utrzymania usług IT dla procesów biznesowych realizowanych przez ZUS, utrzymania usług aplikacyjnych IT, utrzymania usług narzędzi wspomagających zarządzanie IT, wsparcia procesów zarządzania IT, a ponadto (..) świadczenie usług serwisowych, w tym obejmujących obsługę incydentów i usuwanie nieprawidłowości działania KSI oraz świadczenie usług dodatkowych wynikających z rozwoju organizacyjnego ZUS, realizowanych na podstawie osobnych zleceń”.

W kontrakcie przewidziano kary umowne za przekroczenie terminów realizacji zlecenia usług dodatkowych (0,6  proc. wartości netto zlecenia za każdy dzień zwłoki), a w razie odstąpienia przez ZUS od zlecenia usług dodatkowych z winy Asseco kara wyniesie 30 proc. wartości zlecenia netto. W przypadku odstąpienia przez ZUS od umowy z powodu naruszenia przez integratora zobowiązania do zachowania poufności kara wyniesie 20 proc. wartości brutto budżetu umowy. Kontrakt przewiduje także możliwość dochodzenia roszczeń odszkodowawczych do wysokości budżetu brutto umowy.

W dniu 8 października 2010 r. Asseco sfinalizowało także porozumienie z ZUS-em dotyczące modyfikacji i rozbudowy oprogramowania KSI. Tym samym łączna wartość umów zawartych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wyniosła 652,35 mln zł – poinformowało Asseco.

Asseco prowadziło informatyzację ZUS przez 13 lat. Poprzednia umowa (zawarta jeszcze przez Prokom Software) wygaśnie 10 października br. Podpisanie nowego kontraktu ZUS zapowiedział w sierpniu. Według informacji zakładu w umowie z 1997 r. została zapisana możliwość powierzenia Asseco usług utrzymania KSI.

W I poł. 2010 r. Asseco miało 205,4 mln zł zysku netto wobec 176,5 mln zł rok wcześniej. Przychody wyniosły 1,45 mld zł, o 3 proc. więcej niż w I poł. 2009 r.