Asseco i Comarch wśród największych w Europie
Polskie firmy znalazły się wśród 100 największych europejskich producentów oprogramowania. Obie czerpią grubo ponad połowę przychodów ze sprzedaży własnego software’u i usług. Inwestują w badania i rozwój.
Według rankingu Truffle 100 grupa Asseco jest numerem 6 w zestawieniu największych producentów oprogramowania w Europie. W 2013 r. cała grupa wypracowała 1,016 mld euro przychodów na własnym oprogramowaniu i usługach (o 6 proc. więcej niż rok wcześniej), wobec 1,4 mld euro sumy obrotów grupy. W porównaniu do firm, które znalazły się wyżej w rankingu, Asseco odnotowało największy wzrost przychodów – zarówno całkowitych jak i ze sprzedaży oprogramowania. W rankingu z ub.r., obejmującym wyniki za 2012 r., grupa miała 1 mld euro wpływów z własnego oprogramowania i usług oraz 1,32 mld euro przychodów całkowitych.
Drugą polską firmą, która zmieściła się w pierwszej setce, jest Comarch (45 pozycja). Według danych Truffle krakowska spółka osiągnęła w ub,r. dzięki własnym produktom 166,1 mln euro przychodów wobec 223,2 mln euro całkowitej sumy obrotów w ub.r. Comarch zatrudnia dużo mniej osób (488 w 2013 r.) niż Asseco w działach badań i rozwoju (3417).
Spółka z Krakowa w zeszłorocznym zestawieniu była 48, osiągając odpowiednio 150,3 mln euro oraz 211 mln euro przychodów. W jeden rok Comarch o blisko setkę osób wzmocnił kadry R&D (w 2012 r. liczyły 391 pracowników). Inwestycje w badania i rozwój widać także po stronie Asseco (w 2012 r. zespół R&D miał 3180 pracowników).
Zdecydowanym numerem 1 w europejskim rankingu jest SAP, który w ub.r. wypracował 16,815 mld euro przychodów, z tego 98 proc. (16,512 mld euro) dzięki własnym rozwiązaniom. Dla niemieckiego giganta w ośrodkach R&D pracowało w 2013 r. 17,8 tys. fachowców.
Firmy ujęte w tegorocznym zestawieniu uzyskały w sumie 57.4 mld euro przychodów, w tym 42,2 mld euro ze sprzedaży oprogramowania.
Podobne aktualności
Darmowa konferencja dla branży IT Letnie Premiery 2024
Zostań Partnerem Comarch i zarabiaj na wdrażaniu nowoczesnych systemów Comarch ERP.
Asseco: 2 mld zł sprzedaży w polskim segmencie, niższy zysk
Polski segment Asseco pokazał sprzedaż wyższą o 13 proc. w 2023 r., podczas gdy za granicą nastąpił spadek obrotów.