Asseco dorzuciło 100 mln zł sprzedaży w Polsce
Krajowy rynek okazuje się najbardziej zyskowny dla grupy.
Zysk w krajowym segmencie okazał się nieco niższy niż w ub.r.
Asseco poprawiło bilans na krajowym rynku. W I poł. 2022 r. przychody operacyjne grupy wypracowane w Polsce sięgneły prawie 960 mln zł. To bez mała 100 mln zł więcej niż w I poł. 2021 r.
Jeśli chodzi natomiast o przychody ujęte nieco inaczej, w segmencie Asseco Poland ze sprzedaży do klientów zewnętrznych, to wyniosły 830,8 mln zł, czyli 10 proc. sprzedaży całej grupy (8,311 mld zł).
W skład segmentu Asseco Poland wchodzą m.in spółki: Asseco Poland, Grupa Asseco Data Systems, Grupa DahliaMatic, ZUI Novum, Asseco Services, ComCERT, GSTN Consulting, Asseco Cloud, Krajowy Operator Chmury Medycznej i Grupa Asseco Innovation Fund.
44 proc. zysku w polskim segmencie
Krajowe firmy jak zwykle zapewniły grupie Asseco największą część zysku: 44 proc. wyniku netto, a dokładniej blisko 110 mln zł, podczas gdy zysk netto całej grupy w pierwszym półroczu br. wyniósł 248,8 mln zł.
Przychody spółek z segmentu Asseco Poland ze sprzedaży zewnętrznym klientom w I poł. 2022 r. okazały się o 13 proc. większe niż w I poł. 2021 r. (743 mln zł), ale zysk spadł o 4 proc. (rok wcześniej wyniósł 114,6 mln zł).
W ciągu minionych 6 miesięcy 2022 r. przychody Asseco w sektorze publicznym pociągnęły w górę krajowy bilans. Nieco mniejsze wpływy odnotowano natomiast w przypadku przedsiębiorstw.
Podobne aktualności
Asseco: 2 mld zł sprzedaży w polskim segmencie, niższy zysk
Polski segment Asseco pokazał sprzedaż wyższą o 13 proc. w 2023 r., podczas gdy za granicą nastąpił spadek obrotów.
W Rzeszowie za 10 mln zł powstał pierwszy w Polsce samorządowy SOC
Po inwazji Rosji na Ukrainę w mieście wzrosło ryzyko cyberataków.