Zysk operacyjny Asseco w 2014 r. wyniósł 637 mln zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej – 358 mln zł (+17 proc.). 

Dobre wyniki Asseco są efektem inwestycji zagranicznych, dużej dywersyfikacji portfela klientów i rozwoju własnych produktów i usług. 

W 2014 r. 73 proc. przychodów pochodziło spoza Polski (w 2013 r. – 69 proc.). Największy okazał się dla grupy w ub.r. rynek izraelski, gdzie Asseco wypracowało 2,95 mld zł przychodów (+14 proc.). Na rynku polskim natomiast sprzedaż spadła – z 1,76 mld zł w 2013 r. do 1,68 mld zł w 2014 r., jednak wzrósł zysk netto – z 201,8 mln zł do 229,5 mln zł. Czyli mimo stosunkowo niskich obrotów polski rynek przynosi zdecydowanie największe profity grupie Asseco.

Najważniejszą pozycją w bilansie firmy jest własne oprogramowanie. Przychody z tego tytułu osiągnęły w ub.r. 5 mld zł, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugą pozycją jest sprzęt i infrastruktura (763 mln zł, wzrost o 5 proc.). W sektorze przedsiębiorstw grupa wypracowała 40 proc. przychodów, 36 proc. – w bankowości i finansach, a 24 proc. – w administracji. We wszystkich tych segmentach sprzedaż była większa niż w 2013 r., a największy wzrost odnotowano w sektorze finansowym – 11 proc. Grupa podpisała w ub.r.  6,7 tys. umów.  

Zarząd rekomenduje wypłatę dywidendy za 2014 r. – na ten cel zostanie przeznaczone 241 mln zł, tj. 2,90 zł za jedną akcję Asseco Poland  (co oznacza stopę dywidendy na poziomie 6,3 proc.).