Asseco: 176 mln zł zysku
Polski koncern informatyczny w półroczu pod znakiem pandemii osiągnął wyraźnie większy zysk niż w ub.r.
Firma odnotowała wyraźny wzrost.
Asseco Poland osiągnęło 176,7 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej grupy – według szacunkowych danych. Spółka zastrzega, że wynik może ulec zmianie.
W I półroczu 2019 r. Asseco Poland wypracowało 159,7 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom. Zatem w oparciu o przedstawiony szacunek profity spółki zwiększyły się w dwucyfrowej skali (o ok. 11 proc.). Nie podano powodów tak znaczącej poprawy. Pełny raport finansowy za pierwsze półrocze 2020 r. zostanie przedstawiony 27 sierpnia br.
W I kw. 2020 r. grupa osiągnęła 81,7 mln zł zysku netto wobec 79,6 mln zł przed rokiem (+2,6 proc.). Skala wzrostu w II kw. br. była więc dużo większa (ok. +18 proc.). Po I kw. br. spółka informowała o kontynuacji i rozszerzeniu współpracy z dotychczasowymi klientami, w tym z dużymi bankami, m.in. w zakresie długoterminowych umów serwisowych, generujących ok. 40 proc. przychodów z sektora finansowego. Kontynuowano także realizację projektów dla dużych podmiotów sektora publicznego.
Rok wcześniej, w porównaniu I poł. 2019 r. z I poł. 2018 r. dynamika wzrostu zysku grupy Asseco była sporo niższa (+1,5 proc. r/r).
Pół roku po inwestycji
Lepszy wynik netto polski koncern informatyczny osiągnął w pierwszym półroczu po przejęciu największego pakietu udziałów w spółce (ok. 22 proc.) przez Cyfrowy Polsat za ponad 1 mld zł.
Takie powiązanie pozwala Asseco uzyskać pozycję głównego partnera technologicznego spółek należących do imperium Zygmunta Solorza.
W lipcu br. Asseco wchłonęło spółkę zależną SKG z Bielska Białej, która należała do weteranów rynku (powstała w 1986 r.). Połączenie zapowiedziane w marcu br. ma przełożyć się na wzmocnienie kompetencji Asseco w zakresie rozwiązań IT w sektorze finansów publicznych, obsłudze procesów celnych, transportowych, spedycyjnych. Celem było także ograniczenie kosztów.
Podobne aktualności
Asseco: 2 mld zł sprzedaży w polskim segmencie, niższy zysk
Polski segment Asseco pokazał sprzedaż wyższą o 13 proc. w 2023 r., podczas gdy za granicą nastąpił spadek obrotów.
W Rzeszowie za 10 mln zł powstał pierwszy w Polsce samorządowy SOC
Po inwazji Rosji na Ukrainę w mieście wzrosło ryzyko cyberataków.