Asseco: 1 mld zł w kraju
W tym roku koncern informatyczny więcej zarobił w polskim segmencie.
W kraju Asseco osiągnęło ponad 40 proc. zysku w br.
W minionych 3 kwartałach w segmencie polskim Asseco przekroczyło 1 mld zł przychodów, co oznacza wynik o ponad 100 mln zł wyższy (+13 proc.) niż przed rokiem. Zysk operacyjny poprawił się o 23 proc. i wyniósł 155 mln zł, a zysk netto o 20 proc., do 112,2 mln zł.
Krajowa sprzedaż stanowiła 11,5 proc. obrotów globalnych koncernu informatycznego, które wyniosły 8,7 mld zł w kw. I-III br. Zysk operacyjny sięgnął natomiast 18,2 proc. zysku całej grupy (853 mln zł), a zysk netto już blisko 42 proc. (267,7 mln zł). Rok wcześniej Asseco w polskim segmencie wypracowało 39 proc. zysku.
Zarząd zapewnia, że grupa w obszarze podstawowej działalności w trzech kwartałach 2020 r. nie odnotowała bezpośredniego istotnego wpływu wirusa na sytuację finansową i wyniki.
Sektor publiczny wydał więcej
Większa sprzedaż w krajowym segmencie to głównie zasługa sektora publicznego, gdzie przychody Asseco wzrosły o 32 proc., tj. blisko 112 mln zł, wobec 9 miesięcy 2019 r. (459,1 mln zł).
Jest to zwłaszcza efekt zamówień i kontynuacji projektów z dużymi podmiotami sektora publicznego, jak ZUS, NFZ, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Sprawiedliwości, ARiMR, KRUS i inne.
100 fachowców dla Polsatu
W marcu 2020 r. Asseco Poland podpisało umowę pomostową z grupą Cyfrowego Polsatu, która pozwala ok. 100-osobowemu zespołowi spółki na realizowanie zadań w ramach projektu transformacji systemów informatycznych grupy Polsat.
Istotne są powtarzalne przychody. Np. w szpitalach Asseco utrzymuje wdrożone systemy, a umowy z tego tytułu odpowiadają za ponad 50 proc. przychodów wygenerowanych w opiece zdrowotnej.
Firmy podobnie jak w zeszłym roku
Na podobnym poziomie co w ub.r. utrzymały się wydatki przedsiębiorstw na systemy grupy (+2 proc. r/r): 222,9 mln zł, a nieco niższe (-2 proc. r/r) były przychody w bankowości i finansach: 321,5 mln zł.
Cała grupa Asseco globalnie w III kw. 2020 r. zwiększyła obroty o 7 proc., do 2,94 mld zł, a zysk netto dla akcjonariuszy o 16 proc., do prawie 91 mln zł. Marża brutto całej grupy to 22 proc. w tym okresie. To nieznacznie więcej niż przed rokiem.
Umiarkowany optymizm co do przyszłości
„Przyspieszenie procesów cyfryzacji w firmach powoduje zwiększone zapotrzebowanie na rozwiązania w wybranych obszarach IT, co pozwala nam podpisywać nowe kontrakty i budować solidny backlog na bieżący rok i kolejne kwartały. Do przyszłości podchodzimy jednak z umiarkowanym optymizmem. Niepewność związana z ogólną sytuacją gospodarczą sprawia, że obserwujemy ostrożność u naszych partnerów biznesowych w podejmowaniu nowych projektów inwestycyjnych” – komentuje wyniki Rafał Kozłowski, wiceprezes Asseco Poland.
Podobne aktualności
Asseco: 2 mld zł sprzedaży w polskim segmencie, niższy zysk
Polski segment Asseco pokazał sprzedaż wyższą o 13 proc. w 2023 r., podczas gdy za granicą nastąpił spadek obrotów.
W Rzeszowie za 10 mln zł powstał pierwszy w Polsce samorządowy SOC
Po inwazji Rosji na Ukrainę w mieście wzrosło ryzyko cyberataków.