Model Ascom Myco jest odporny na
upadki, ma ergonomiczny kształt, 3,5-calowy ekran oraz wyświetlacz
górny informujący pielęgniarkę o rodzaju alarmu, bez konieczności
wyjmowania smartfona z kieszeni fartucha.

Urządzenie komunikuje się z
użytkownikiem na wiele sposobów – dźwiękowo, tekstowo,
kolorystycznie i wibracyjnie. Alarmom można przypisać różne
priorytety. Producent wyposażył smartfona Myco w skaner kodów
kreskowych w technologii 1D i 2D oraz specjalnie zaprojektowany mocny
klips do przytwierdzenia urządzenia w kieszeni fartucha.

Smartfon integruje się z wieloma
różnymi środowiskami, jak choćby systemem informacji szpitalnej,
specjalistycznym oprogramowaniem medycznym, systemami RTLS,
aplikacjami Android oraz platformami MDM, takimi jak fabrycznie
zainstalowany Ascom Device Manager, służący do zarządzania
wszystkimi smartfonami w obrębie danej placówki medycznej. Ponadto
Ascom Myco może działać jako zwykły telefon wewnętrzny
szpitalnej centrali telefonicznej, poprzez sieć Wi-Fi. Można go
dezynfekować.

W połączeniu z dedykowanym oprogramowaniem Ascom Unite oraz otwartym środowiskiem systemu Android to profesjonalne narzędzie usprawniające pracę w szpitalach, przychodniach czy prywatnych klinikach – ocenia Marek Wiśniewski, prezes zarządu Kontela, wyłącznego dystrybutora marki Ascom w Polsce.

Smartfon dla szpitali Myco kosztuje od 900 do 1500 euro, w zależności od licencji na różne funkcje (sugerowana cena netto dla użytkownika końcowego) Gwarancja – 1 rok.