Asbis w Polsce w 2019 r. wypracował 49,783 mln dol. sprzedaży – poinformował międzynarodowy dystrybutor (obecnie to ok. 195 mln zł). Nasz rynek po raz pierwszy od wielu lat znalazł się w Top 10 największych krajów w grupie pod względem generowanej sprzedaży.

Asbis Enterprises nie podał porównywalnych danych dla Polski za 2018 r. Spółka Asbis Poland osiągnęła wówczas 53 mln zł przychodów i 388 tys. zł zysku netto.

Wyżej od prognozy

W sumie w 2019 r. Asbis Enterprises miał 1,915 mld dol. przychodów (-7 proc. r/r). Zysk brutto zwiększył się do 104,1 mln dol. (+6 proc.), a zysk netto do 15,2 mln dol. (+27 proc.).

Grupa zrealizowała podwyższoną w listopadzie ub.r. prognozę finansową na 2019 r., która zakładała wypracowanie przychodów pomiędzy 1,7 mld a 1,9 mld dol. oraz 13 – 14 mln dol. zysku netto.

Największy udział w obrotach w ub.r. miały smartfony (30,6 proc.), a także procesory (blisko 15 proc.) oraz akcesoria i multimedia (blisko 11 proc.).

Spośród innych linii produktowych, spółka zanotowała pozytywny trend w IV kw. 2019 r. i w okresie 12 miesięcy 2019 r. na sprzedaży akcesoriów i multimediów (odpowiednio: +32 proc. i +44 proc.) oraz produktów sieciowych (odpowiednio: +21 proc. i +15 proc.).

 

Plany na 2020 rok

"Zamierzamy dalej koncentrować się na rozwoju marek własnych oraz rozwoju tradycyjnej dystrybucji produktów IT, Mocno wchodzimy w dystrybucję i produkcję zaawansowanych technologiczne produktów i rozwiązań IT” – mówi o planach na 2020 r. Siergiej Kostevitch, dyrektor generalny i przewodniczący rady dyrektorów Asbis Enterprises.