Sukces notebooków Apple’a z własnymi procesorami M1 może mieć gorsze skutki dla Intela niż dotychczas przewidywano. Producent procesorów w 2021 r. straci 50 proc. wszystkich zamówień od Apple’a – twierdzi serwis heise.de powołując się na informacje z azjatyckich firm z łańcucha dostaw. W kolejnych latach problem może być jeszcze większy, ponieważ Apple zamierza całkowicie przejść na własne czipy (możliwe, że za wyjątkiem niektórych modeli). Z kolei według Digitimes udział Intela w segmencie notebooków m.in. z powodu zmiany w Apple’u spadnie do 80 proc. w 2023 r.

Według Strategy Analytics Apple w 2020 r. wprowadził na rynek 19,7 mln notebooków, co dało mu 8,7 proc. udziału w rynku, a w I kw. 2021 r. – 5,7 mln notebooków.

Intel wdraża strategię IDM 2.0, która ma poprawić sytuację rynkową i konkurencyjną koncernu. W jej ramach przeprowadza m.in. reorganizację.