Zwycięstwo w sporze sądowym z Samsungiem w USA najwyraźniej zachęciło Apple’a do podjęcia kroków prawnych wobec innych firm. Tym razem prawnicy koncernu zainteresowali się naszym rynkiem. Według serwisu Telepolis.pl producent iPada wystąpił do polskiego Urzędu Patentowego o unieważnienie znaku towarowego A.pl. Pod tym adresem działają internetowe delikatesy, należące do spółki A.pl Internet S.A. W swoim wniosku Apple wskazuje na „konfuzyjne podobieństwo”. Twierdzi także, że polska firma korzysta z renomy znaków amerykańskiego koncernu (być może chodzi o to, że litera „A” może kojarzyć się internautom z „Apple”). Wcześniejszy sprzeciw Apple’a wobec rejestracji znaku A.pl został odrzucony. Biorąc pod uwagę procedury odwoławcze, spór może ciągnąć się nawet kilka lat, zanim nastąpi ostateczne rozstrzygnięcie.

Internetowe delikatesy i domena A.pl należały do kwietnia 2011 r. do powiązanej z Actionem firmy, która sprzedała infrastrukturę techniczną e-sklepu spółce A.pl Internet. Dystrybutor należy do znaczących udziałowców nowego właściciela domeny (ma ponad 18 proc. kapitału). Według A.pl Internet Action jest strategicznym partnerem spółki. W jej radzie nadzorczej zasiada Kazimierz Lasecki, wieloletni wiceprezes zarządu Actionu (do 2011 r.). W końcu 2011 r. A.pl Internet weszła na giełdowy rynek NewConnect.